Aankoopbelofte getekend maar werk kwijt binnen 6 maanden

Clio
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoopbelofte getekend maar werk kwijt binnen 6 maanden

#1 , 22 mei 2018 17:07

Goeie middag,

Ik had een vraagje over onze aankoopbelofte. Wij zijn al sinds vorig jaar bezig met een huisje en we hebben nu in maart 2018 de aankoopbelofte getekend. Het huis staat in agrarisch gebied en bleek niet vergund. In de aankoopbelofte staat dus: op voorwaarde van verkrijgen van vergunning. Dit zou echter geen probleem zijn vertelde de architect. Nu zit daar wel een lange wachttijd op... wat we niet hadden verwacht natuurlijk toen we het huisje op het oog hadden. Het is nu mei en de aanvraag zou 1 van de dagen naar stad Antwerpen gestuurd worden, dan zal er een wachttijd zijn van ong. 4,5 maand vertelde de architect. Dan zijn we al midden oktober, het zit zo dat mijn baas zijn zaak sluit op het eind van het jaar. Nu krijg ik schrik dat we misschien net buiten dit jaar pas alles inorde hebben aangezien ik ergens las dat aankoopbelofte niet hetzelfde is als een compromis. Betekend dat dan dat wij bij het verkrijgen van de vergunning, DAN PAS de compromis tekenen of tekenen we dan meteen de notariële akte (als lening inorde is)? En kunnen wij de lening al deels op voorhand inorde maken? Zelfde me notariële akte.. kan deze al deels opgemaakt worden voor de vergunning rond is? En moeten wij dan nog een compromis tekenen of hoe zit dat? Het is ons droomhuis dus als het pas rond geraakt tegen 2019 zou dat echt een grote ramp zijn voor ons. Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”