Geld terugkrijgen van de eigenaar van het huisje dat ik huur

bosprocureur
Berichten: 6853

Re: Geld terugkrijgen van de eigenaar van het huisje dat ik huur

#16 , 22 mei 2018 20:54

Het zijn inderdaad twee verschillende zaken. In principe.

Maar als blijkt dat die 10.000 € vanTS, eerst gestort voor de eigen aankoop, op een of andere manier gebruikt zijn voor die tweede aankoop door die vriend, kan met bewijzen daarvan eventueel nog geprobeerd worden het geld van TS terug te krijgen.

Tenzij natuurlijk dat er ons nog gegevens ontbreken....

Of zie ik dat verkeerd ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 mei 2018 09:15

Maar als blijkt dat die 10.000 € vanTS, eerst gestort voor de eigen aankoop, op een of andere manier gebruikt zijn voor die tweede aankoop door die vriend, kan met bewijzen daarvan eventueel nog geprobeerd worden het geld van TS terug te krijgen.
Da's waar, maar in dat geval zal de TS toch dergelijk bewijs moeten kunnen voorleggen. Ergens een document waarin TS en haar vriend overeenkomen dat die €10.00 door de vriend aan de TS zal betaald worden, en in ruil de €10.000 van de TS als voorschot voor de aankoop door de vriend mag gebruikt worden. Zonder dergelijk document, heeft de vriend van de TS geen enkele schuld ten opzichte van de TS. In dat geval zal de TS haar geld moeten terugvragen aan de verkoper / notaris.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huren”