minimum inzet bij openbare gerechtelijke verkoop

step41
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

minimum inzet bij openbare gerechtelijke verkoop

#1 , 24 apr 2018 21:05

Als een huis bij een openbare gerechtelijke verkoop verkocht wordt kan er dan een minimum inzet gevraagd worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 apr 2018 09:34

Natuurlijk. De notaris zal de prijs wel laten zakken als er geen gegadigden zijn. Uiteindelijk kan het gebouw voor veel lager dan de schattingsprijs verkocht worden.
Heb zo ooit in Antwerpen, bij een openbaren verkoop van een zeer groot horecapand in Berchem, en in opdracht van mijn werkgever, een pand kunnen kopen aan een bijna symbolisch laag bedrag.
Bij openbare verkopen had ik gewoonlijk een blanco ondertekende cheque bij op naam van de notaris (zo konden we genieten van een belangrijke korting op de kosten)
Ik had volmacht om tot een redelijk hoog bedrag te gaan met 8 cijfers (in BEF), maar uiteindelijk bleef het bieden steken op een bedrag van maar 6 cijfers (in BEF). De andere bieder was iemand van de bank, die het bedrag van de bankschuld bood, en niets hoger.
Ikzelf was de andere bieder en bood een 1000 BEF meer, en daarbij bleef het. Heb daarna nog als enige geboden op het volledige handelsfonds (iets waarvoor ik eigenlijk geen volmacht had), maar de prijs was dan ook belachelijk laag, en het werd later voor een veelvoud door mij weer verkocht aan de huurder.

Reclame

Terug naar “Kopen”