wat met de collectieve schuldbemiddeling bij scheiding

weetnietmeer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

wat met de collectieve schuldbemiddeling bij scheiding

#1 , 21 mar 2018 12:58

Wat als we gaan scheiden
meeste schulden zijn van mijn man uit zijn verleden, ik kan deze aantonen en bewijzen.
Als we scheiden, moet ik dan ook de schulden blijven verder betalen of enkel dat klein beetje van mij?
Of hoe gaat dat dan eigenlijk, is er een herziening?
Alvast van harte dank voor jullie reactie.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2018 13:56

Onder welk stelsel zijn jullie getrouwd? Wettelijk stelsel, scheiding der goederen, of algehele gemeenschap van goederen?

Indien het wettelijk stelsel (merendeel van de huwelijken), zijn de schulden van uw man die dateren van voor het huwelijk, sowieso voor zijn rekening. Schulden door hem aangegaan na het huwelijk, maar uitsluitend voor zichzelf bestemd, zullen ook voor zijn rekening zijn (maar dit zal wel moeten bewezen worden). Hier vind je meer info: http://www.elfri.be/eigen-schulden-het- ... genstelsel
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

weetnietmeer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2018 14:27

Beste Tom,

van harte dank voor uw reactie.
We zijn zoals ze zeggen gewoon getrouwd.
Dank je voor de info, ben ondertussen iets wijze geworden.
Er zal dan hoogstwaarschijnlijk een herziening gebeuren door de arbeidsrechtbank denk ik.
Dank je voor de link door te sturen
mvg

Reclame



Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”