Ontslagperiode

surfer123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslagperiode

#1 , 20 mar 2018 15:36

Hallo ik heb ontslag genomen bij mijn werkgever . Nu tijdens dat mijn opzeg al bezig was had ik een tweetal gespekken over het niet correct berkend van mijn overuren en mobiliteit . Door dat ik niet akkoord ging werd die echt gemeen,arrogant en onbeleefd .
Daarop zei hij dat ik alles mocht afgeven die van hun was en ik niet meer mocht komen werken .
Wat staat er mij nu te doen of wat kan ik doen. ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2018 15:50

Hij heeft je dus opstaande voet ontslagen voor de ruzie die je had met de werkgever .
U had misschien tijdens je opzeg daar beter niet over gesproken, en als je weg was had je nog ruim de tijd om dit aan te klagen, sociale zaken verjaren maar na 1 jaar en als je naar de straf rechter trekt is het nog veel langer 5 jaar, want het te weinig betalen van loon is een misdrijf.

Heb je u de volgende dag nog aangeboden om te werken ?

Het beste is naar je vakbond gaan en zij zullen zien wat er nu moet gebeuren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2018 16:12

Hallo ik heb ontslag genomen bij mijn werkgever . Nu tijdens dat mijn opzeg al bezig was
Hoe lang zou uw opzeg nog lopen? (Wanneer liep deze normaal gezien af?)
had ik een tweetal gespekken over het niet correct berkend van mijn overuren en mobiliteit . Door dat ik niet akkoord ging werd die echt gemeen,arrogant en onbeleefd .
Wie had dit gesprek aangevraagd? Jij of uw werkgever? Met andere woorden: wie ging niet akkoord met de berekening van de overuren voordien?
Daarop zei hij dat ik alles mocht afgeven die van hun was en ik niet meer mocht komen werken.
Als dit geïnterpreteerd moet worden als ontslag om dringende reden, zal de werkgever zich verder aan de formaliteiten van dergelijk ontslag moeten houden. Binnen de drie dagen moet je een aangetekend schrijven krijgen met de reden van uw ontslag om dringende reden. Als de discussie waarover sprake enkel een meningsverschil was (u hebt geen zware verwijten of bedreigingen naar het hoofd van de andere partij geslingerd), is die reden alles behalve zwaar genoeg voor ontslag om dringende reden, en kan je hiermee verder voor de arbeidsrechtbankt.
Wat staat er mij nu te doen of wat kan ik doen. ?
Contacteer uw vakbond als u aangesloten bent. U had beter een bewijsje gevraagd aan uw wergever waarin hij bevestigd dat je niet meer moet komen werken. Als je wegblijft van uw werk, zonder dat je hiervoor toestemming hebt, kan dit als onwettige afwezigheid beschouwd worden, wat wel een reden voor ontslag om dringende reden kan zijn. Als de discussie dus vandaag was, ga dan morgen terug naar het werk, en vraag een bewijsje waarin de wergever u opdraagt terug naar huis te gaan. U kan het gepsrek eventueel opnemen met uw smartphone als u vermoed dat uw werkgever u zo geen bewijs wil leven, dan hebt u alvast de opname als bewijs.

Verder wacht u dus het aangetekend schrijven af met de reden van ontslag. Dit kan u daarna dan aanvechten en schadevergoeding eisen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2018 17:58


Wat staat er mij nu te doen of wat kan ik doen. ?
werkgever in gebreke stellen en een verbrekingsvergoeding eisen voor de resterende opzeggingstermijn.
als u een vakbond hebt, best dit aan hun over laten.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”