erfenisbejaging

hondschooteboy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfenisbejaging

#1 , 20 mar 2018 10:09

Ik zal kort houden ,mijn zuster die verzorging doet en nog steeds moeder meegenomen bij haar thuis (laatste maanden )wij mochten haar niet meer zijn .
Gevolg vader moeten binnen brengen in kliniek omdat hij pogingen ondernomen om zelfmoord te doen .
Heb de kliniek verwittigd wat er aan de hand was er werd niks ondernomen of niet veel dan heeft de dokter mijn moeder niet meer gezien .
Nu gerechtelijk verdeling gestart levenverzekering werd afgehaald rekeningen leeg schenkingen gedaan en nu met boedelrechter bij haar geweest. Nu met handgeschrijven testament afkomen .
Wat een hel daarbij heb altijd gezord voor ouders ,heb mijn zuster gebeld om te zeggen dat moeder ziek was heeft 15jaar geen contact gehadt
Nu mijn vraag ,de boedelnotaris moet dat toch ook zien ,waarom werd er bij mijn zuster dan geen eed afgelegd .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2018 11:53

Heb de kliniek verwittigd wat er aan de hand was er werd niks ondernomen of niet veel
Wat had je verwacht dat de kliniek ging doen? :shock: Zij zijn geen centrum dat bemiddeld bij familieconflicten, hé. Zij moeten enkel hun patiënten verzorgen.
dan heeft de dokter mijn moeder niet meer gezien.
Heeft de dokter de vraag gehad om uw moeder te onderzoeken? Indien niet, wat had u dan van de dokter verwacht?
HNu gerechtelijk verdeling gestart levenverzekering werd afgehaald rekeningen leeg schenkingen gedaan en nu met boedelrechter bij haar geweest. Nu met handgeschrijven testament afkomen .
Handgeschreven testament van de moeder, veronderstel ik? En wat staat daar exact in?
Wat een hel daarbij heb altijd gezord voor ouders ,
Dat is nobel van u, maar verder weinig relevant.
heb mijn zuster gebeld om te zeggen dat moeder ziek was heeft 15jaar geen contact gehadt
U hebt het nu over de zuster die uw moeder de laatste maanden van haar leven in huis genomen heeft?
Nu mijn vraag ,de boedelnotaris moet dat toch ook zien
Wat moet de boedelnotaris zien?
,waarom werd er bij mijn zuster dan geen eed afgelegd .
Welk soort eed zou door wie moeten afgelegd worden?

Sorry, maar uw verhaal komt héél erg warrig over. Ik maak er enkel uit op dat er momenteel onenigheid is over de verdeling van de erfenis. Maar alles is zo warrig en onduidelijk geschreven dat iemand er veel zinnigs over kan zeggen, denk ik.

Enkel vragen om te proberen licht in de duisternis te krijgen:
1. Het vermogen van uw moeder bestond uit een levensverzekering, bankrekeningen (en mogelijk een deel van het ouderlijke huis?).
2. Hoe kan het dat de levensverzekering afgehaald werd? Bij overlijden worden de rekeningen toch geblokkeerd tot alles geregeld is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 mar 2018 12:20

Werd het handgeschreven testament gehomologeerd door een notaris?
Uit uw verhaal maak ik op dat de verdeling al gebeurd was en dan het testament slecht bovengehaald.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”