Contract opzegging

Penny
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contract opzegging

#1 , 14 mar 2018 19:10

Beste,

Ik heb advies nodig. Ik ga mijn contract opzeggen nadat de pensionhoudster 20€ is opgeslagen met de prijs. Ondanks dat er geen echte veranderingen zijn gedaan aan de weide. Zij heeft dit 11/2 gedaan mondeling. Ik wil vanaf volgende week opzeggen omdat ik nu een volwaardige oplossing heb voor mijn paard. Zij gaat dan effectief elders staan, ik ga het ook pas zeggen als we vertrekken. (omwille van de huidige slechte relatie) In artikel 4 van mijn contract staat.

Dat de pensionhouder gerechtigd is om tussentijds onder art 3 genoemde kosten te verhogen indien de geldende dagprijs van voer en ruwvoeren eventueel andere kosten daartoe aanleiding mocht geven, echter niet zonder aanzegging vooraf aan de eigenaar. De eigenaar heeft dan het recht op per eerst volgende notavervaldatum het contract op te zeggen.

Kan ik nu zonder opzegvergoeding te betalen vertrekken? ( heb voor maart wel de verhoging betaald, voor de lieve vrede) Telt mondelinge aanzegging? Of kan ik haar alsnog schriftelijke bevestiging vragen om mij daarna er op te beroepen. hoe moet ik het opzeggen? Aangetekende zending? ( en wat als ze het niet ophaalt?)

Alvast bedankt!!!

ps De relatie ie verzuurd nadat ik de slechte basisomstandigheden aan de weide heb aangekaart en uitgebreid heb besproken met haar. Er is een soort van koude oorlog, met enkel beleefdheden bezig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 15 mar 2018 13:20

Wat staat er in het contract van opzegmodaliteiten?
Wat is de looptijd van het contract (bepaalde duur met automatische verlenging, onbepaalde duur, ...)?

Penny
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 18:03

Het is een contract voor de stalling van een paard. ( titel, maar er staat niks van termijnen in of iets wat daarnaar verwijst)
Artikel 2 zegt: Dat deze overeenkomst wederzijds kan worden opgezegd mits een opzegtermijn van 2 maanden in acht wordt genomen, behoudens in geval van overmacht. In het laatste geval zal de opzegtermijn komen te vervallen.
Verder geen opzegmodaliteiten.

Reclame

Terug naar “Huren”