Wettelijke woonplaats meerderjarige kinderen

Pixa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Wettelijke woonplaats meerderjarige kinderen

#1 , 21 feb 2018 10:25

Hallo,
ik ben een gescheiden mindervalide man, mijn ex en ik hadden afgesproken om de kinderen bij mij ten laste te nemen. Dit voor de voordelen die er uit vloeien. Zo werd dit ook in de EOT beschreven dat hun wettelijke woonplaats bij mij is.
Sedert eind november zijn beide kinderen volwassen maar studeren nog.
Nu heeft mijn ex al of niet onder druk ervoor gezorgd dat beide kinderen hun domicilie verplaatst hebben bij haar. Ik werd daarbij niet op de hoogte gesteld, nog gevraagd naar mijn mening. Zodoende vallen alle voordelen voor hen weg zoals studiebeurs, extra toeslag kinderbijslag...
Ik werd enige tijd geleden gevraagd door mijn ex om een bewijs van woonplaats kinderen, kopie van mijn belasting en wat ik ontvangen had als loon de
laatst 8 maanden, dit opdat mijn zoon zijn studentenverblijf zou kunnen regelen. Toen stonden ze nog bij mij ingeschreven. Echter liet de huisvestingsmaatschappij weten dat ze gezien hadden dat ze niet meer bij mij ten laste staan, zo geeft ze dus verkeerde papieren meegegeven met de zoon.
Kan dit zomaar? is mijn vraag nu.
grt. Pixa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 21 feb 2018 21:28

Ze zijn meerderjarig dus beslissen zelf.
Hebt u al met hen gepraat?
En foute papieren meegeven die niet de werkelijke situatie weergeven kan inderdaad niet.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”