rechten bij 1/2 naakte eigendom

koydie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

rechten bij 1/2 naakte eigendom

#1 , 20 feb 2018 18:54

Beste,

Bij het overlijden van mijn moeder 20 jaar geleden werd ik samen met mijn broer en zus voor 1/2 van het ouderlijk huis naakte eigenaar. Mijn vader heeft de andere helft van de naakte eigendom en het vruchtgebruik.
Tussen ons en onze vader is er al jaren geen contact meer. Aan het huis is sinds het overlijden van mijn moeder geen enkel onderhoud meer gebeurd en hierdoor is het huis erg onderkomen. Zo werd de mazoutketel nooit onderhouden waardoor deze defect is. De schoorsteen is verstopt terwijl er met een houtkachel wordt gestookt en hangt er hierdoor door het hele huis een indringende brandlucht en is het volledige interieur bevuild met rookaanslag. De houten ramen brokkelen af. Enzovoort.
Door de jaren heen is het huis van een goed onderhouden huis geëvolueerd naar een krot door het gebrek aan onderhoud.
Mag dit en hoe kan er eventueel iets tegen ondernomen worden?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 20 feb 2018 19:39

De vruchtgebruiker is gehouden om te zorgen voor een degelijk dagelijks onderhoud van de woning en zijn inboedel. Hij dient er voor te zorgen dat de woning in een deftige toestand bij de naakte eigenaars terecht komt bij het einde van het vruchtgebruik. Spreek eens met uw notaris voor een eventuele ingebrekestelling.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”