vader wil geen contact met dochter maar toch moet ik dwangsommen betalen

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

vader wil geen contact met dochter maar toch moet ik dwangsommen betalen

#1 , 18 feb 2018 19:51

Ik heb samen met mn ex vriend een dochter van 14j.nog nooit is het contact met vader vlekkeloos verlopen.we gingen uit elkaar als ze 2.5j was.
Nu is er in november 2016 een vonnis uitgesproken in de familierechtbank die zegt dat ik word veroordeeld tot het betamen van 250€ per keer mijn dochter niet naar haar vader gaat.nu is het wel zo dar mn ex meermaals heeft gestuurd naar mijn dochter op sociale media dat ze zijn dochter niet is maar jammer genoeg een kind waar hij zn naam aan heeft gegeven en dat ze ook bij hem en zn nieuwe gezin niet welkom is en dat hij maar klacht indient omdat hij mij wil treiteren.dit kan toch zo niet?ze mag van hem niet meer gaan maar dan gaat hij wel klacht indienen en stuurt hij een deurwaarder om die dwangsommen op te eisen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 20 feb 2018 18:33

Elke maal dat vader dochter niet komt halen ( als u ze moet brengen is dat een ander verhaal). Dus elke maal gaat u aangifte doen bij politie - neem zeker het vonnis mee. Politie zal een melding malen want het niet ophalen is geen strafrechtelijk feit.
Als u ze moet brengen - wat de dwangsommen kan verklaren moet u ze brengen en bij hem op de bij vonnis bepaalde plaats overdragen.
Dat niet doen stelt u buiten de dwangsommen ook nog bloot aan strafrechtelijke vervolging want het niet meegeven is wel een strafbaar iets. Waar u al voor veroordeeld werd.
U moet er werkelijk alles aan doen om dochter te laten gaan.
Had u een advocaat ? Heeft die geen gebruik gemaakt van de teksten op de sociale media?
Buiten de dwangsommen (familierechtbank) zou er ook nog een correctionele veroordeling kunnen volgen wegens kind niet meegeven - ter plaatse brengen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”