Echtscheiding van Chinese vrouw

xmanie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding van Chinese vrouw

#1 , 14 feb 2018 15:59

Ik huwde in Harbin/ China in 2010 . Mijn gelegaliseerde en vertaalde huwelijksakte kwam uiteindelijk terecht in het districthuis van Antwerpen en ons huwelijk werd uiteindelijk erkend en ingeschreven in de registers . Nu willen we scheiden met een scheidingsbemiddelaar dat liep zeer vlot daar we beiden zeer goed overeen kwamen . De aap die uit de mouw kwam was de volgende : We hebben beiden een Chinees trouwboekje , een geboorteakte en een domiciliëringsakte waar ook onze burgerlijke stand (gehuwd) op beschreven staat doch de huwelijksakte blijkt zoek te zijn . Zijn onze documenten voldoende om te scheiden voor de familierechter ? Ik kan om gezondheids- en financiële redenen geen 20000 km reizen en pendelen tussen Harbin en Beijing om een nieuwe akte te gaan halen , Ik hoop dus dat de registratie van ons huwelijk in de bevolkingsregister volstaat kan iemand daar uitsluitsel over geven ?
Bedankt bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 14 feb 2018 22:53

Beste

Ik denk niet dat hier veel mensen op de hoogte zijn van de Chinese procedures inzake echtscheiding. Contacteer de ambassade van China.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

xmanie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2018 11:15

Ik weet alvast dat de Chinese Ambassade geen hulp biedt in deze materie . De Belgische Diplomatie zegt dan weer dat het een Chinese aangelegenheid is . Ik hou op de hoogte hoe het afloopt zodat anderen hier misschien iets aan hebben

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”