ex-samenwonend en onbetaalde facturen en kosten

fourton
Topic Starter
Berichten: 24

ex-samenwonend en onbetaalde facturen en kosten

#1 , 12 feb 2018 22:30

Hallo allemaal,

Ikzelf K. en mijn vriend zijn begin januari 2017 uit elkaar gegaan na zes jaar samen.
We hadden samen een woning gekocht die inmiddels is verkocht met restschuld.( o.a. doordat mijn ex-vriend zijn deel
van de hypotheek een vier à vijftal maanden niet had betaald en ikzelf voor deze achterstallen diende op te draaien,
en ik daardoor zelf in financiële problemen kwam.) De woning dienden we een stuk lager dan de vraagprijs te verkopen
omdat het financieël onhoudbaar werd.

Toen we indertijd de woning aankochten had mijn ex nog een persoonlijke lening (plusminus 6000 euro) lopen voor zijn auto.
Omdat de mogelijkheid bestond dat deze lening een belemmering zou vormen voor het toekennen van de hypotheek-lening,
heeft zijn moeder het geld voor de volledige afbetaling van voornoemde "auto-lening" die volledig op de naam van haar zoon
stond voorgeschoten. Wij dienden wel allebei een papier te tekenen dat deze som zou terugbetaald worden.
Dit zonder maandsom of afbetalingstermijn. Dit werd soms cash en soms via overschrijving in kleine bedragen terugbetaald.

Alle facturen sedert ons uiteen gaan begin vorig jaar kwamen op naam van mijn ex-vriend toe.
Ik stortte iedere maand geld naar de gezamelijke rekening voor betaling van voornoemde hypotheek en energiekosten e.d.
Wanneer ik vroeg hoe het zat met de facturen, waar ik tot op heden nog geen enkele inzage van kreeg, kreeg ik steeds te horen
ik zal het wel bekijken en laat je wel weten of je nog moet bij betalen.

Nu plusminus 2 maanden na de verkoop van de woning eist mijn ex een som van een kleine 1000 euro voor achterstallige energiekosten
inbegrepen herstel van de boiler 300 euro aan hem te betalen en 2750 euro aan zijn moeder voor de afbetaling van die lening voor zijn
wagen die ze in de tijd had voorgeschoten!? En onmiddellijk dreigend met gerechtelijke stappen.
Ik heb inmiddels een kopie gevraagd van alle facturen wat staat me verder te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sdes0411
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2018 17:44

Niet te rap panikeren.
Bv energie stond op zijn naam?
Dan kan hij enkel rekenen op jouw goodwill.
Ik spreek uit ondervinding.
Niettegenstaande anders afgesproken trek mijn ex haar handen af vd schuld v energie omdat ze niet op haar naam staan.
En inderdaad ze komen schuld bij mij opeisen.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 15 mar 2018 20:03

Voor die energie : de maatschappij int de achterstal bij de titularis van het abonnement. Het zou normaal zijn dat je daarvan een deel op u neemt. Idem voor de boiler. Natuurlijk rekening houden met hetgeen je al hiervoor aan hem hebt betaald.
Voor die lening voor zijn auto , daar moet je u niets van aantrekken. Het is zijn auto, en zijn schuld.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”