Gerechtsdocumenten

geertreynders
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gerechtsdocumenten

#1 , 10 feb 2018 07:33

Hallo

Heb vraag ivm. documenten of papieren met onderaan met grote blauwe band met Gerecht in groot erop + documenten met rode band onderaan met Gerecht erop staan.

Mijn vraag is: 1) Waar vind ik deze terug? Bij welke Rechtbank of Griffie of andere vind ik deze terug?
2) Waardevolle Documenten en/of Papieren worden 10 jaar bewaard en daarna van de 1ste Kamer naar de 2de Kamer verplaats waar, deze Documenten en/of Papieren worden bewaard; is dit zo of vergis ik mij? Kan iemand anders deze buiten de kamer krijgen?
3) Wie moet ik daarvoor contacteren (buiten een Raadsman en/of advocaat) om deze Waardevolle Documenten en/of Papieren in te kunnen kijken? Moet ik daarvoor bij de Stafhouder zijn? Is een mail naar de Stafhouder of andere persoon voldoende?

Mvg

Reynders Geert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 10 feb 2018 21:13

In welk land bevinden deze kamers zich?

geertreynders
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2018 20:00

kamers op het Gerecht in Belgie, je weet wel; een kamer waar enkel dossiers of naslagwerk wordt bewaard

in je huis of appartement, heb je toch ook kamers bv.: keuken, living, salon " slaapkamers" e.a..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 14 feb 2018 22:51

Ik kan nog altijd niet volgen en wat bedoeld u met grote blauwe of rode band onderaan?
Heb u enig idee over welke rechtbank u het hebt?
Vrederechtbank - burgerlijke rechtbank - familie of jeugdrechtbank strafrechtbank?
Op niveau van arrondissement en bij de hoven zijn er inderdaad burgerlijke en strafrechtelijke kamers

Uiteraard worden vonnissen en arresten bewaard en dat gebeurd op de griffie van de rechtbank of hof waar de zaak is voorgekomen.
Na verloop van tijd gaan die wel naar een andere ruimte ... maar van banden heb ik geen weet.
Er zijn of waren wel gekleurde mappen in gebruik die elk hun eigen betekenis hebben. Ook kunnen bepaalde documenten een bepaalde kleur hebben - de algemene kaft is over het algemeen okerkleurig en de kartons zijn meestal grijs.

geertreynders
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mar 2018 04:51

Ik wil zeggen bladen oftewel documenten groter dan A4-bladen met vanonderen een rode gedeelte oftewel streep (band) met daarin Gerecht in staan.
Of kunnen dit ook wel aktes of schenking geweest zijn?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”