We hebben sinds twee maanden een nieuwe huurden in ons appartement.Hij heeft voor het ondertekenen van het contract alles gezien, de kans gehad om met de vorige huurster te praten . Hij heeft gezien dat alles , vloer, keuken, badkamer, wc, elektriciteit vernieuwd waren, intacte droge muren.Hij wist dat de vensters dubbel aluminium glas hadden, maar dat die niet vernieuwd waren.
Hij heeft een plaatsbeschrijving ondertekend.Hij wilde direct het contract ondertekenen, zelfs nadat we gezegd hadden dat hij er eerst nog eens rustig mocht over nadenken.Alles was voor hem perfect.
Nu heeft hij ons via mail al verschillende keren fouten doorgestuurd.
De eerste keer over tocht aan de vensters.Mijn man is ter plaatse gegaan om nog extra de randen te bekijken en heeft nog een laagje siliconen tussen het venstertablet en het frame van de vensters aangebracht, alsook een extra strip om het sluiten van het schuifraam te verbeteren.Wederom zei hij dat alles perfect was.( mijn was had er wel op gewezen dat ventilatie noodzakelijk blijft.
Wij hebben hem op de noodzaak van verluchten , ventileren door geregeld ramen open te zetten gesproken , omdat de dubbele beglazing niet vernieuwd is, maar geen fouten vertoont.Ze heeft uiteraard ook nog geen ingebouwde ventilatie.
Daarna klaagt hij over geluidshinder van de straat .Het appartement bevindt zich op de zesde verdieping, en dat wist hij ook bij ondertekening.Hij klaagt dat de bussen een stopplaats in de buurt hebben, enz...Die stopplaats ligt er al jaren en de geluidshinder hiervan op een zesde verdiep??
Hij kende ook al de omgeving en het gebouw , en daarom precies was hij zo gedreven om ons appartement te kunnen huren zei hij.
Nu stuurt hij foto's door van condensatie op alle ramen aan de binnenkant.Groot probleem, want zijn gordijnen worden nat.Hij begint ondertussen meer te klagen van tocht, van verwarmingsproblemen, condensatie enz......
Hiervoor hadden we twee jaar een andere huurster die op mail bevestigt heeft dat ze tijdens die twee jaar nooit ergens last gehad heeft van condensatie of verwarmingsproblemen.Als ze vertrok na twee was er ook nergens een spoor van vocht op de muren of op de vensters, vloer in het ganse appartement. De nieuwe huurder haalt nu reeds, na anderhalve maand allerlei problemen naar boven.
Wij zitten erg verveeld met de mails die steeds scherper worden van intonatie.We zijn zelfs al bereid om nieuwe ramen te plaatsen, alhoewel er volgens ons geen enkel gebrek te zien is.Anders had de vorige mevrouw dat wel aangekaart, omdat die zeer stipt was.
We hebben de huurder laten weten dat we voor het plaatsen van die nieuwe ramen wel een tijdspanne van een jaar tellen.( vooronderzoek, een drukke job,etc).Nu begint hij al te spreken over dat hij wel mensen kent, waarom dat allemaal een jaar moet duren, enfin erg opdringerig te worden .Wat moeten we hiermee? Zijn we verplicht om die nieuwe ramen te plaatsen, kan hij ons dwingen om dat dan dadelijk te doen of hebben we dan inderdaad de tijd om eerst grondig alle prijzen te vergelijken om de juiste firma te kiezen ,want ook dit is blijkbaar een moeilijke keuze om het correcte bedrijf met fatsoenlijke afwerking te vinden.Bedankt alvast voor uw info.