scheiding in Ukraine

gijske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

scheiding in Ukraine

#1 , 15 jan 2018 20:53

Ik ben in 2008 getrouwd in Belgie met een Ukrainse en we wonen sinds 2011 ook in Ukraine.
Na het ontdekken van een buitenechtelijke verhouding wegens mijn vrouw zou ik nu willen scheiden.
We zijn reeds 2 maand uit elkaar en ik weet niet waar mijn vrouw en onze zoon(9 jaar) zich bevinden.
Eerst zou ik willen weten wat mijn rechten zijn om mijn zoon te kunnen zien of tenminste te weten waar ze hem verstopt.
Ik heb mijn vrouw sinds nog 2 keer gezien maar telkens zonder mijn zoon,dat verontrust me en vrees dat ze hem verwaarloost.
Mijn zoon gaat ook niet meer naar school sinds het vertrek van mijn vrouw.
Moet de scheiding in Belgie plaats vinden of in Ukraine en wat gebeurt er met de eigendommen?
Mijn vrouw heeft nooit gewerkt en alle eigendommen zijn gekocht met het geld dat ik ontving door de verkoop van mijn huis in Belgie.
MVG,
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#2 , 15 jan 2018 22:07

Ik ken de regels in de Oekraïne niet precies. Is het huwelijk daar ingeschreven en zo ja, kun je dan daar scheiden? Ik zou dat eerst eens navragen. Door terug te gaan naar België, kun je ook op een gegeven moment sowieso in België de echtscheiding in gang zetten. Vermoedelijk zijn het dan formaliteiten verder. Die wel lang duren. Je hebt daar je zoon en je spullen ook niet mee terug.

Hier heb je wel wat informatie: http://divorceinukraine.com/faq.html Het klinkt allemaal redelijk en snel.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”