persoonlijk onderhoudsgeld

georges
Topic Starter
Berichten: 53

persoonlijk onderhoudsgeld

#1 , 13 jan 2018 15:05

Om het kort te houden : gescheiden in 2001 EOO waarin kinderalimentatie alsook persoonlijk onderhoudsgeld afgesproken werd. De 4 kinderen zijn ondertussen bijna allemaal tegen de 30 en ouder. Dus gaat mijn vraag enkel over het persoonlijk onderhoudsgeld voor mijn ex-vrouw. Ik dien 200 euro maandelijks ( jaarlijks aangepast aan de index ) te betalen tot zij werk vond , ik mijn werk verloor of zij ging samenleven met een man die in haar onderhoud voorziet. Na al die jaren heeft ze geen enkele moeite gedaan om werk te vinden/te zoeken. Integendeel, van niets naar stempelen, studies op kosten van de RVA, geschorst omdat ze geen werk wou aanvaarden, OCMW tot ook daar duidelijk werd dat ze iets moest ondernemen tot uiteindelijk een inkomen voor invaliditeit, raar maar waar...( is weinig sprake van gezien ze heelder dagen met haar auto rondrijdt om familie te bezoeken e.d. ) Tot nu toe heb ik steeds alles netjes betaald maar binnenkort ga ik op pensioen ( vrijwillig omdat mij een gunstige regeling is aangeboden) en ik vraag mij af of dit onderhoudsgeld kan verminderd/afgeschaft worden. Na info die ik van één van de kinderen kreeg is er geen absoluut recht op het behoud van de vroegere levensstandaard en is er ook geen staat van behoeftigheid gezien ze een inkomen uit invaliditeit heeft en bovendien al die jaren haar eigen behoeftigheid gecreëerd heeft. De wet van 2007 indachtig ( die dacht ik niet geldt voor echtscheidingen daarvoor ) vraag ik mij af of er een mogelijkheid bestaat om te stoppen met betalen van zodra ik evenveel jaren betaald heb als wij getrouwd waren. Is er een kans op succes ? Anders betaal ik tot ik sterf voor iemand die totaal werkonwillig is en zelfs openlijk verklaart dat ' werken beneden haar stand is '.en bovendien is mijn inkomen nu verminderd door pensionering ( binnen enkele maanden ) en heb ik een nieuw gezin met 2 kleine kindjes.

Alvast bedankt,

Georges,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 28 feb 2018 22:07

U somt toch voldoende redenen op - weigeren - schorsing ....mogelijk tekenen van welstand enz enz . U kan best via advocaat de stopzetting vorderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”