collectieve schuldbemiddeling en erven

Leyen
Topic Starter
Berichten: 81

collectieve schuldbemiddeling en erven

#1 , 11 jan 2018 13:32

Een vraag van ...

Koppel in collectieve schuldbemiddeling na scheiding en stopgezet na 7 jaar.
Een echtgenoot (x) krijgt kort nadien een erfenis en zaak gaat terug open (info elders in dit forum zeer nuttig).
Nu staat andere ex echtgenoot (y) terug onder schuldbemiddeling en dient aan de ervende echtgenoot (x) zijn deel terug te betalen ? Maw saldo werd met een erfenis afbetaald.
Vrijwel geheel inkomen van ex echtgenoot (y) wordt ingehouden, leefgeld ontoereikend, communicatie volledig stil.

Ideeen ? Kan dit zomaar ? Wetgeving ?
:idea:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Leyen
Topic Starter
Berichten: 81

#2 , 25 jan 2018 11:51

Onbeantwoorde vraag

Partner schuldenbemiddeling wenst met nieuwe partner op vakantie te gaan en heeft door collectieve schuldenbemiddelingblijkbaar een reisverbod, zelfs voor naar een besgtemming te gaan op amper 150 km ? Kan dit vraagt de nieuwe partner zich af ? Nergens een antwoord op te krijgen ? Wat betekent dit ?
:idea:

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 25 jan 2018 17:05

Gelden uit erfenis behoren tot het persoonlijk vermogen. Indien de schuld afbetaald werd met de gelden uit de erfenis, op het moment dat er een echtscheiding is, betekent dit dat de ene ex-partner schulden betaalt van de ander. Normaal dat de bemiddelaar dat terug opvraagt. Ik ben wel akkoord dat dit op een menselijke manier dient te gebeuren. Laat uw bemiddelaar een navraag doen bij de rechter.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”