Aankoop woning na verschoonbaarheid

Jantie4
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop woning na verschoonbaarheid

#1 , 10 jan 2018 20:23

Beste,

In 2013 werd ik vervroegd verschoonbaar verklaard van een faling.

Het faillissement is echter nog niet afgesloten.

Op vandaag wil ik een woning kopen en kreeg ik ook probleemloos een lening van de bank. Nu is echter mijn vraag : Kan curator beslag laten leggen op dit pand of kunnen schuldeisers nog beslag laten leggen ?

Ik dacht dat alles in orde was tot notaris mij vanavond belde met de melding dat de faling nog niet definitief afgesloten is ondanks het feit dat ik verschoonbaar ben sinds 2013. Dit is een faling van 2007.

Kan iemand mij verder helpen, want de akte zou normaal volgende week verleden worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2018 20:52

Dit is het probleem van de wetgever, men kan een vraag voor verschoonbaar aanvragen vanaf 6 maanden na het faillissement vonnis, en wat men nu de schuld eisers gaan doen is voor mij ook een vraagteken, ze zijn akkoord gegaan met u verschoonbaar, en langs de andere kant 10 jaar na het vonnis en nog niet afgesloten ondanks verschoonbaar dit heb ik ook nog niet gezien !
Pur volgens de wetgeving kan men je niks meer maken, maar de notaris die moet attesten hebben van de BTW en belastingen, spreek eens met je notaris.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jantie4
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2018 21:19

Tov de staat had ik geen openstaande schulden hoor, dat was reeds zo bij het neerleggen van de boeken. Bedankt alvast voor uw antwoord.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”