verkoop van motorvoertuig

supernamy
Topic Starter
Berichten: 132

verkoop van motorvoertuig

#1 , 07 jan 2018 10:39

Ik ben mijn auto aan het verkopen om er een nieuwe aan te kopen. Ik heb het roze formulier al bezorgd aan de koper. Ik heb echter niet begrepen wat ik met mijn kentekenbewijs moet doen. Ik zal mijn nummerplaat blijven gebruiken op de nieuwe auto, dus van schrappen is er geen sprake.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 07 jan 2018 11:21

Dan blijf je je huidige toch gebruiken? Bij de inschrijving van je nieuwe wagen gewoon aanduiden dat je al een nummerplaat hebt, en deze vermelden.

Ik ga er wel van uit dat je al een nummerplaat hebt naar Europees model: 1-xxx-111

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 07 jan 2018 12:34

Het originele kentekenbewijs (inschrijvingsbewijs - beide delen) heeft de koper nodig om het voertuig te kunnen inschrijven. Evenals het gelijkvormigheidsattest, carr-pas en keuring voor verkoop (tenzij je ongekeurd verkoopt “voor opmaak of onderdelen”)

De nummerplaten hou je voor je nieuwe auto (indien al 1-AAA-111) of lever je in.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”