voorlopig bewind

Martine Calloens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

voorlopig bewind

#1 , 02 jan 2018 15:15

Ik werd in 2015 aangesteld als voorlopig bewindvoerder over mijn dementerende vader.
De contacten waren sinds 9 jaar verbroken tussen vader en mij, dit door de echtscheiding met mijn moeder op 75jarige leeftijd.
Hij smeet moeder buiten en verpatste al zijn geld met een bankbediende die ook met zijn testament weg was.
UZ liet een onderzoek doen bij die bank en bediende vloog onmiddellijk buiten, maar het geld was op. Hierin zat ook het te verdelen deel van mijn moeder. Diefstal dus !
Nu zit ik met het bewind, maar voortdurend in geldproblemen en moeilijk om de betalingen bij te houden. Vader heeft reeds een schuld bij mij, omdat ik daar van mijn eigen vermogen instop.
Moeder die doet moeilijk omdat zij de verdeling wil. Wat wil zeggen dat de onroerende goederen moeten worden verkocht. Zij wil dit niet aanvaarden en denkt dat ze kan kiezen welk huis zij wil. Hetgene dat het meest opbrengt. Maar daarmee komt de hele financiële situatie nog meer in het gedrang.
IK zie geen of moeilijk een oplossing. Loop met de gedachte om het bewind over te dragen aan een advocaat, maar vrees dat we dan zeker alles kwijt zullen spelen.
Het is nog een kwestie van een paar maanden en dan kan ik een extra loods leegmaken en verhuren. Dan zou alles beter moeten lopen.

Maar moeder haar geduld is op. Het duurt al sinds 2 jaar dat we werken en leegmaken in de familiale woning en met kleine middelen voortspartelen.
Ik met mijn vriend hebben daar reeds bergen verzet en een stuk op 5 containers gevuld met afval. Onderhoud van de tuin en van het huis.
Tevens een opbrengsthuis waarvan ik de helft van de huur spendeer aan het rusthuis voor vader, maar waar moeder de volledige opbrengsten van wil oprapen.
Op die manier kan ik zeker niet verder. Dus er ontstaan voortdurend woordwisselingen en ruzies. Ik heb daar geen oplossing voor tenzij zij geduld wil uitoefenen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 20 jan 2018 23:08

Zijn er al stappen gezet tegen die bediende ...op strafrechtelijk gebied dan?
U stopt met geld voor te schieten aan vader... u bent bewindvoerder geen bank.
Uw vader kan toch geen enkele betaling meer doen?
U kan hem ook onder CSR laten plaatsen om de kosten van zijn schulden al te minderen mocht dat nodig zijn..
Welk huis ze wil dus er zijn er meerdere?
Inderdaad verkoop van een niet gezinswoning lijkt aangewezen.

Gezien u bewindvoerder bent hoeft u niet in onverdeeldheid te blijven.
U kan gedeelte van vader (buiten de gezinswoning) dus gedwongen laten verkopen best is uit de hand.

Vooral een probleem bij uw moeder is er geen vertrouwenspersoon ( notaris of huisarts of familiaal bemiddelaar)?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”