Alimentatie volgens art 336 BW beëindigen ?

dhaesebart
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie volgens art 336 BW beëindigen ?

#1 , 13 dec 2017 09:36

Na mijn scheiding in 2004 ben ik een tijdje alleen geweest en heb in die periode regelmatig contact gehad met een dame , die achteraf zwanger bleek .Omdat zij ook nog met haar ex-man regelmatig omging , uitging , weekendjes weg etc , heb ik een vermoeden geuit en een vaderschapstest gedaan die positief bleek .
Op basis hiervan heeft de rechtbank een vonnis geveld waarbij ik verplicht werd om alimentatie te betalen als verwekker van 'het kind' zoals stond omschreven . Ik heb dat 'kind' echter nooit kunnen/mogen zien , en de moeder is nog voor de geboorte verhuisd naar Wallonië .
Ondertussen is zij op 20/07/2017 18 jaar geworden , volwassen dus , en heb ik meermaals gevraagd aan de moeder om mij een bewijs van opleiding te bezorgen omdat ik altijd gehoord heb dat de alimentatie blijft lopen totdat het kind niet meer studeert .

Miojn vraag is nu tweeledig ; enerzijds kan ik de moeder verplichten om mij dit bewijs te bezorgen zodat ik zeker ben dat ze nog steeds 'behoeftig' is en anderzijds : tot wanneer kan een "verwekker volgens art 336BW" verplicht worden om alimentatie te betalen ? Opzoekingen op het internet geven me verwarrende en tegenstrijdige antwoorden , dus had ik graag dit forum ingeroepen om mij duidelijkheid te verschaffen vooraleer eventueel verdere stappen te ondernemen .

Alvast bedankt voor jullie advies en medewerking !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2017 10:18

Na mijn scheiding in 2004 ben ik een tijdje alleen geweest en heb in die periode regelmatig contact gehad met een dame , die achteraf zwanger bleek .
...
Ondertussen is zij op 20/07/2017 18 jaar geworden ,
Hoe kan een kind dat in 2004 verwekt werd in 2017 18 zijn??

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”