Huurwaarborgrekening

chelsy123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborgrekening

#1 , 12 dec 2017 16:12

Ik heb een jaar geleden met mijn verhuurster een waarborgrekening geopend. Het slechte nieuws is dat mijn verhuurster gestorven is.
Nu moet ik verdere stappen ondernemen via het vredegerecht, maar niemand helpt mij op een deftige manier verder en ik weet niet meer wat te doen.
Ik kan toch moeilijk een advocaat nemen en hiervoor betalen terwijl ik er niets aan kan doen dat die vrouw gestorven is en ik gewoon mijn huurwaarborg terug wil?

Hopelijk kunnen jullie mij wat raad geven.

Groetjes Chelsy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lawstudentBXL
Berichten: 56
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 dec 2017 16:50

Dag Chelsy

Kan je eventueel contact opnemen met de kinderen van de overleden verhuurder? Andere familieleden? Het onderling regelen zal je waarschijnlijk tijd en moeite besparen.
Student Master of Laws - afstudeerrichting "Sociaal recht"

Geen allesweter, wel een passie voor het arbeidsrecht. Shoot!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2017 18:21

Is de huur beëindigd?

Reclame

berenod
Berichten: 942

#4 , 12 dec 2017 18:26

Het huurcontract verdwijnt niet zomaar bij overlijden hé.
Dit gaat automatisch naar de erfgenamen (tenzij de erfenis wordt verworpen), het is dus met de erfgenamen dat je moet overeenkomen/huurcontract beëindigen.
Mits de correcte papieren zijn het dus de erfgenamen die de waarborg mee moeten vrijgeven.

Terug naar “Huren”