eerherstel

JoskeSmoske
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

eerherstel

#1 , 03 dec 2017 19:35

Dag allemaal,

In mijn jeugdjaren heb ik wel wat mispeuterd (ikzelf beschouw dit als jeugdzonden), ben er ook goed voor gestraft,
nu... 18jaar later wil ik eerherstel aanvragen voor mijn daden.
ik ben naar een advokaat geweest en deze vroeg 750euro om het voor mij in orde te maken, ik heb deze achteraf gebeld dat ik het niet kon betalen momenteel en dat hij de zaak voorlopig maar moet laten berusten. enkele dagen later kreeg ik een mail van deze advokaat dat ik nog een openstaande schuld aan FOD van toenstijds zou open hebben staan (800euro). Ik heb geen zin om deze advokaat hierover te bellen want vrees dat een telefoontje van een paar minuten er elke keer weer wat centjes zullen bijkomen.

Kan ik deze schuld zelf ergens navragen/opzoeken? zo ja waar kan ik hievoor terecht?
kan ik dat eerherstel niet beter zelf doen, omdat ik het gewoonweg niet kan betalen momenteeel?
alle raad en tips zijn welkom,

Ik dank je alvast,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 03 dec 2017 19:38

Indien dat nog een schuld is die verband houdt met uw eerdere veroordelingen moet u die eerst aflossen.
Een advocaat is niet nodig. Uw wijkagent kan u behulpzaam zijn met het indienen van het dossier.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JoskeSmoske
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2017 19:44

dank je voor de snelle reactie,
weet je ook toevallig waar de zogezegde schulden kan opvragen?
ikzelf dacht dat ik alles betaald had destijds, maar volgens deze advokaat blijkbaar niet.
ik ontvang ook nooit bericht ofzo van die zogezegde schulden aan FOD??
misschien eens bij penale boeten gaan informeren ofzo? op google kan ik mijn antwoord niet vinden

ik zal morgen zeker bij de wijkagent gaan informeren,

nogmaals bedankt voor de snelle reactie

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 03 dec 2017 19:47

Begin bij de wijkagent.
Ofwel lukt het ineens, ofwel komt die schuld naar boven en dat weet je waarover het gaat en wat je kan doen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 dec 2017 20:23

Mogelijks stuurt die advocaat u nog een gepeperde rekening voor zijn opzoekingen, alhoewel niet aangevraagd


Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 19 dec 2017 00:06

Waren die feiten van voor uw 18 jaar of van daarna?
Van daarna moeten er veroordelingen zijn of openstaande belastingen?

Al iets vernomen van wijkinspecteur?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”