onverdeeldheid

lesraymonds
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onverdeeldheid

#1 , 30 nov 2017 20:11

beste graag had ik volgende info bekomen,
1 - ik ben gescheiden sinds 2015 en wij leven in onverdeeldheid, de rechtbank heeft reeds een Notaris aangesteld voor de verdeling van de huwelijks gemeenschap, inboedel, eigendom, wagens enz
de Notaris had een openbare verkoop georganiseerd, waarop de woning onder de geschatte waarde bleef,, hierop heeft mijn ex echtgenote via onze zoon een hoger bod laten uitbrengen en zo een 2 é verkoopdag te bekomen, doch hierop is de woning niet verkocht,, daar het blijven steken is op het hoger bod van de zoon
daarna heb ik beslist om de woning over te nemen voor een bepaald bedrag, waarmee mijn ex echtgenote had ingestemd via telefoon en sms bericht
hierop een afspraak gemaakt met Notaris en Compromis opgemaakt waarna ze nu weigert deze te tekenen op aanraden van haar advocaat, ? daar deze een volledig akkoord wil bekomen over alles in 1 keer, het betreft hier ook betalingen, woonstvergoeding, ontvreemding van goederen en dergelijke en ook belangrijk een 2 e woning in het buitenland,
2 - de woning in Buitenland Frankrijk is via een Notaris in Frankrijk reeds geschat en dit verslag is overgemaakt aan de Notaris in België,
kan ik verplicht worden deze woning te verkopen in Frankrijk? is de Notaris in België hiervoor bevoegd? of de Belgische rechtbank?
moet ik dit verplicht in het totaalakkoord laten opnemen?
3 - daar mijn ex moeilijk doet over de gezinswoning die ze onlangs verlaten heeft zonder enige vorm van communicatie, dan bedoel ik
openbare verkoop bemoeilijken via hoger bod waardoor de woning niet verkocht is,
de compromis niet tekenen ondanks dat ze zich akkoord stelt via telefoon en sms berichten
onlangs diefstal van alle werkmateriaal uit de echtelijke gezinswoning enz,, dit laten vaststellen via PV politie,
4- kan ik eventueel via gerechtelijke procedure, bedoel dan Vredegerecht of Rechtbank Kort geding een eis instellen om de woning door mij voorlopig te laten beheren en zo de dringende herstellingen en onderhoud uit te voeren dat de woning haar waarde blijft behouden?
dit rekening houdend met het feit dat de Notaris is aangesteld voor de vereffening verdeling van de huwelijksgemeenschap
vriendelijke groeten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding