hertrouwen ex

alice1234
Topic Starter
Berichten: 16

hertrouwen ex

#1 , 30 nov 2017 08:56

De ex hertrouwt nadat die partner al enkele jaren bij hem is gaan inwonen. Zo n 6 maanden na haar intrekken bij hem krijgt ze een burn out voor een goed jaar. Daarna werkt we kort halftijds en nu helemaal niet meer. ze volgt nu een opleiding druide en ik vermoed bijna dat ze goede drankjes maakt :evil:
Met de ex heb ik wel 3 kinderen van 19,17 en 15. Ik ben uit huis met plezier vertrokken en ik heb zeker een aantal financiele toegevingen gedaan en vond een vriendelijke verdeling beter. ik weet niet of ze wel of niet trouwen met een contract maar mocht de ex nu om het cru te zeggen doodvallen dan gaat de druide daar vermoedelijk gewoon blijven wonen. kan hij haar de helft schenken
Kan ik laten vaststellen wat de erfeniswaaarde is van de ex waarop mijn kinderen recht hebben en hoe zou ik dat moeten doen.
Terzijde, momenteel heeft ex me voor familierechtband gesleurd om terug te komen na 7 jaar op onderhoudsgeld kinderen. hier is nog geen uitspraak maar we hebben natuurlijk wel onze inkomsten en uitgaven moeten doorgeven. Dus ik weet op papier wat hij heeft en sommige hebben blijkbaar nooit genoeg.
dank voor de mogelijke informatie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 30 nov 2017 09:14

Beste

Is de woning eigendom van uw ex?Zo ja dan zijn uw kinderen sowieso samen erfgenaam van die woning. Als hij met de nieuwe partner zou huwen én uw ex sterft eerst, dan heeft zij inderdaad vruchtgebruik van die woning. Actueel erfeniswaarde vaststellen kan uiteraard niet. Er is maar een erfenis bij overlijden. Tijdens zijn leven is dat zijn vermogen en bij leven en welzijn doet hij daar zijn zin mee. Als hij bij wijze van spreken zijn woning verkoopt en dat geld opleeft, is dat zijn goed recht. Mogelijk betreurenswaardig maar wel zijn recht.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”