Eenzijdige scheiding en verdeling van goederen

Airplane
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eenzijdige scheiding en verdeling van goederen

#1 , 29 nov 2017 22:27

Ik ben sinds 1 jaar getrouwd met een Belg en ben ook belgische geweest maar nationaliteit verloren door wetgeving die nog geen dubbele nationaliteiten toe liet. Nu ja ik woon in de USA en werk ook hier en heb nooit officieel bij mijn man in Belgie gewoond. Zag dat er mogelijkheid is om eenzijdig te scheiden omdat we nooit samen gewoond hebben maar weet de crriteria daar niet voor en of dat het een mogelijkheid is voor mij aanzien hij niet wil scheiden. Alsook wou ik meer weten over de verdeling van goederen aangezien ik een huis bezat al voor ik getrouwd ben met hem. Mijn huis zal nu verkocht worden en vroeg me af of hij dan recht heeft op de winst van het huis als het verkocht word voor de scheiding finaal is? Ingewikkelde zaak...iemand vertelde dat ik kon eenzijdig scheiden en dat de uitspraak onmiddelijk is omda we nooit officieel samen gewoond hebben. Ben wel regelmatig op bezoek geweest in Belgie bij hem. De bedoeling was dat hij naar usa zou komen en zijn dan ook met al de papierwinkeL begonnen daarvoor en is waarom ik nooit in belgie ingeschreven geweest ben bij hem. Mijn naam staat wel op het huurcontract van zijn apartement en we hebben en bankrekening samen in belgie.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding