Terugeisen concerttickets

mevassch
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Terugeisen concerttickets

#1 , 24 nov 2017 11:01

Beste,

Ik kreeg 4 concerttickets van mijn ex-vriendin voor mijn verjaardag eind september. Ik verjaar begin oktober. Dit heeft ze mij mondeling gezegd, ook was er 1 kaartje voor haar omdat ze natuurlijk meemocht.
Deze werden via mijn persoonlijk account aangekocht op teleticketservice, maar zij betaalde die wel met haar bankkaart.

Na het ontdekken van onttrouw en bedrog van haar kant, eist ze nu deze tickets terug. Ze wil namelijk mijn e-mailadres laten wijzigen en zo de e-tickets op haar naam zetten.
Volgens velen kan ze juridisch gezien gegeven cadeau’s niet terugeisen... Een pro-deo advocate zei me dat ze 1 manier kan bedenken maar dit zal falen naar bewijslast.

De ticketservice vertelde me het volgende:
“er is ook zoiets als de ticketwet. Die zegt dat tickets doorgegeven of doorverkocht (zonder meerprijs) mogen worden.
Dat impliceert ook dat wij geen tickets kunnen tegenhouden alleen maar omdat de gebruiker de tickets 'oneigenlijk' verkreeg, daarvoor ontbreekt dus een wettelijke basis.
Anderzijds kan zij - aangezien zij de tickets betaalde - wél van ons eisen dat we haar tickets afleveren, waardoor jouw tickets onbruikbaar zouden worden.
Misschien kan een pv hier soelaas bieden“

Klopt dit? En wat kan ik hiertegen ondernemen?

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 24 nov 2017 12:47

Is het sop de kool van discussie waard? ...

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 24 nov 2017 19:21

PV voor wat is een burgerlijk geschil.
Politie gaat niet tussenkomen.

Reclame

Terug naar “Andere”