slagen en verwonding

malek001
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

slagen en verwonding

#1 , 18 nov 2017 23:03

Hallo allemaal

Mijn zoon van 13 jaar wordt op 27/11/2017 opgeroepen voor verhoor aangaande het toebrengen van slagen en verwonding aan een meisje tijdens de lesuren in de klas. Het meisje is gekend door haar pesterijen, zo verweet ze mijn zoon als een domme voor alle klasgenoten, waarop mijn zoon haar liet herinneren dat zij eigenlijk de domme is aangezien zij twee jaar achtereenvolgens gezakt is in deze klas, na enkele minutenuit het niets liep zij stiekem naar hem toe en gaf hem onverwachts een oorveeg en trok hem aan zijn haren, waarop mijn zoon uit een reflex beweging haar één klap op haar gezicht gaf met als eindresultaat een opgezwollen oog. De ouders werden verwittigd en de meisje werd van school gehaald even later gingen ze achterhalen waar ik woon, zij wisten alleen mijn familienaam en zijn zij waarschijnlijk in de telefoonboek gaan achterhalen waar ik woon, hoe dan ook, mijn vrouw kreeg een telefoon van mijn zus en verwittigde haar dat er twee agressieve mannen aan mijn deur schreeuwend dwongen de deur te openen en naar mijn zoon op zoek waren, maar in alle verwaring gaf ze mijn adres door, waardoor zij even later bij mijn thuis voor de deur stonden.
Mijn vrouw natuurlijk schrok van deze gebeurtenissen, en probeerde de twee mannen en de moeder te bedaren, en dit in alle stilte te uit te praten, maar zij drongen aan om mijn zoon naar buiten te roepen, mijn zoon die toen naar onder geroepen werd door zijn oudere broer werd er niet goed van, een van de mannen die geen familie lid was begon met dreigingen van, "als dat mijn zus was maakte ik u dood en als je haar nog aanraakt leef je niet meer"
Mijn zoon is van die dag niet meer de oude hij durft niet meer met de bus naar school te gaan, nu moet ik hem telkens naar school zelf brengen en ophalen.
Hoe het ook zij, de gemoederen werden weer rustig, en kwamen wij overeen dat er geen aangifte gedaan word, plots één maand later stonden twee politieagenten in burgerkledij voor mijn deur met een uitnodiging tot verhoor en mij de advies gaven om best een advocaat onder de arm te nemen.
Mijn vraag is wat kan ik verwachten, moet ik me zorgen maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2017 16:35

Uw zoon heeft geslagen, dus de klacht is gegrond. Langs de andere kant heeft het meisje ook geslagen en aan de haren getrokken. Daarvoor kan u eveneens klacht neerleggen wegens slagen en verwondingen. Ik neem aan dat er genoeg getuigen waren in de klas die dit kunnen bescestigen?

Doe eveneens aangifte van de bedreigingen! Iemand met de dood bedreigen aan zijn eigen voordeur, kan absoluut niet! Ga hiermee zeker naar de politie! Als de feiten gebeurd zijn zoals je zegt, en buiten een blauw oog, heeft het meisje er niets aan overgehouden, denk ik niet dat je je veel zorgen moet maken. Er "vechten" dagelijks kinderen op scholen en je wil niet weten hoeveel kinderen er vandaag met een blauw oog naar huis zullen komen.

Wat uw zoon dus best doet, is rustig uitleggen wat er gebeurd is:

1. Meisje in kwestie gooide verwijten naar het hoofd van uw zoon.
2. Zoon diende haar van repliek.
3. Meisje gaf uw zoon een slag in het gezicht en trok aan het haar.
4. UIT ZELFVERDEDIGING gaf uw zoon één klap terug, jammer genoeg op het oog.
5. Zoon kan ook verwijzen naar de mondelinge doodsbedreigingen die de mannen aan zijn voordeur geuit hebben + melden dat hij sindsdien schrik heeft om alleen naar school te gaan.

That's it. Veel kans dat dit gewoon geseponeerd wordt (tenzij het meisje gevolgen zou overhouden aan die klap: slechter zicht, etc...)

En leg voor puntje 5 zeker klacht neer bij de politie! Vermeld dat uw zoon het hier mentaal héél zwaar mee heeft. Als dit ooit voor de rechtbank komt, kan je gerust schadevergoeding eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

malek001
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 nov 2017 11:24

Gebruiker21
bedankt voor uw bijdrage, mijn zoon is verhoord geweest en alles verliep vlekkeloos, de politie drong aan om zeker een psycholoog op te zoeken voor hulp aangaande de bedreigingen die die twee mannen geuit hebben aan mijn zoon. Nogmaals dank :wink:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 25 nov 2017 23:34

heeft uw zoon een advocaat gekregen bij verhoor?
Is een recht waar hij indien verdachte niet kan van afzien.

Uiteraard hebt u en uw zuster voor de doodsbedreigingen toch klacht ingediend.
(Bij heterdaad mogelijk zelfs directe arrestatie van daders).

Verwittig ook de school gezien die ook betrokken partij zijn en worden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”