lening aangaan zonder loonfiche

ghostone
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

lening aangaan zonder loonfiche

#1 , 14 nov 2017 21:50

Geachte

Ik wil graag een lening aangaan bij de bank echter heb ik
- geen inkomen/loonfiche
-geen uitkering
-geen bron van inkomsten

ik heb geen uitgaven en woon bij mijn ouders.
ik kan eventueel tussen de 50-100 per maand terug betalen (zwart werk)

Is er een instantie/bank /...die mij geld kan lenen. een minilening tussen de 500-1500 euro?

zoja welke????

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 14 nov 2017 22:01

Denkt u nu echt dat er 1 betrouwbare financiële instelling zal zijn die dit zomaar zal goedkeuren?

Voor een microkrediet tot 2000 euro geeft men vaak een VISA-kaart, zodat je kunt terugbetalen in je eigen tempo (met een wettelijk minimum van 5,6% kapitaal per maand).
Maar voor mensen die geen inkomen hebben, vereisen de instellingen dat er een gedeelte van je huidig geld geblokkeerd wordt.

Zwart werk is niet bewijsbaar, en dus niet mogelijk.
Meer zelfs: dit is strafbaar, en je zit op een juridisch forum, kun je de ironie inzien?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2017 22:02

zoals al geschreven denk ik ook dat je nergens een lening gaat krijgen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 14 nov 2017 22:14

Misschien eens vragen aan de Albanese Maffia.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 15 nov 2017 00:07

Beste

Banken zijn vandaag niet echt populair bij de bevolking. En nog minder in rechtbanken.
Puur juridisch en ethisch zou een bank die ingaat op je vraag zich schuldig maken aan onverantwoorde kredietverlening.
Pragmatisch : het bedrag is te klein, de administratie en het risico te hoog om een voor eender welke bank economisch rendabele operatie te kunnen realiseren.
Samengevat : no way...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 15 nov 2017 08:57

Geachte

Ik wil graag een lening aangaan bij de bank echter heb ik
- geen inkomen/loonfiche
-geen uitkering
-geen bron van inkomsten

ik heb geen uitgaven en woon bij mijn ouders.
ik kan eventueel tussen de 50-100 per maand terug betalen (zwart werk)

Is er een instantie/bank /...die mij geld kan lenen. een minilening tussen de 500-1500 euro?

zoja welke????

mvg
Ofwel 10 maand sparen, dan heb je direct je 500 a 1000€, ofwel eens vragen aan mama en papa.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 nov 2017 09:07

Tenzij je een master of visa kaart kan krijgen via u bank, dit zou je sneller kunnen krijgen dan een gewone lening, en er zijn banken die dit zelfs aan studenten aflevert, maar ik garandeer dit zeker niet, het is en blijft een risico voor de bank, tenzij je ouders borg tekenen voor zo een kaart.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 15 nov 2017 10:19

Geld lenen kost veel geld, zeker als je geen vast inkomen hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”