Verkoop woning

Latitude
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkoop woning

#1 , 24 okt 2017 16:16

Hoe kan ik via gerechtelijke weg een notaris laten aanstellen voor verkoop van een woning?
Ik ben samen met mijn ex-partner eigenaar van een woning, zij woont daar nu alleen omdat ze het slot vervangen heeft en mij dan heeft laten uitschrijven van het adres.
Nu vraag ik haar om de woning te verkopen maar daar gaat ze niet op in.
Ze wil ook geen vergoeding betalen om er te wonen.
Ik wil van de woning af en ook vooral van de betaling van de lening

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2017 16:34

Ik denk dat u best een goede advocaat onder de arm neemt. Uw rechten zijn nu al meerdere keren geschonden:

1. Uw vrouw mag u niet zomaar buitensluiten uit de woning als u daar nog gedcomicilieerd bent.
2. Uw vrouw mag u niet zomaar laten uitschrijven. Beetje vreemd dat ze dit kon om te beginnen, maar bon.
3. U hebt recht op een bezettingsvergoeding zolang uw vrouw daar nog woont.

U kan hier wel antwoorden krijgen op een aantal van uw vragen, maar ik denk dat een goede advocaat toch noodzakelijk zal zijn om in de rechtbank uw rechten te verdedigen, want dit lijkt me een strijd voor de rechtbank te worden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”