Ex weigert te verkopen

Anke1406
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Ex weigert te verkopen

#1 , 18 okt 2017 17:34

Hallo,

Samen met mijn ex hebben we besloten ons huis te verkopen vermits we gescheiden zijn. In onze EOT staat duidelijk dat we beide besloten hebben te verkopen. Mijn ex woont nog in het huis, de lening wordt door mij alleen afbetaald. Nu zijn er eindelijk kopers (mijn ex heeft er nu dus al meer dan een jaar gratis gewoond, dus ben zeer blij dat het eindelijk verkocht kan worden) en er is een compromis opgemaakt. Op het huis is beperkt beslag gelegd, maar dit is volgens de notaris en voor de kopers geen probleem (deze zaak wordt ook zeer binnenkort afgehandeld op de rechtbank).
De kopers hebben getekend, maar mijn ex wil nu niet tekenen voor verkoop met als enige reden dat er beslag ligt op het huis....
Heeft zij reden om niet te tekenen, vermits in de akte staat dat we beide akkoord zijn voor verkoop? Want zo kan zij redenen blijven zoeken om niet tot verkoop over te gaan en blijf ik de lening maar betalen (in de akte staat dat ik de lening betaal tot het huis verkocht is en zij dus ook verhuist).

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 18 okt 2017 17:53

Als ze niet wil tekenen zal je naar de rechter moeten om de uitvoerbaarheid (uit onverdeeldheid treden) af te dwingen.

Als het huis van jullie beiden was moet zij de helft van de lening betalen en moest zij jou 50% van de verhuurwaarde als bezttingsvergoeding betalen tenzij t anders afgesproken is in de EOT.

Anke1406
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2017 18:19

In EOT staat dat ik de lening betaal tot het einde van de onverdeeldheid. Maar zij wil dus niet tekenen om de onverdeeldheid te stoppen. Als reden geeft ze dus dat beslag aan. Beslag heeft geen verband met haar trouwens. Is tussen mezelf en een aannemer.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”