Schade door verbouwing - schilderwerken

MhC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade door verbouwing - schilderwerken

#1 , 18 okt 2017 13:56

De aannemer van onze buren heeft per ongeluk 3 gaten in onze hal gemaakt bij renovatiewerken.
Hij wou dit niet aan de verzekering aangeven en is zelf de schade komen herstellen, lees gaten komen vullen.
Wat nog rest is het herschilderen van de muur waar de schade was.

Is hij verplicht de gehele hal te schilderen of enkel de muur waar de schade was?
Als hij enkel de muur schildert waar de schade was, moet ik natuurlijk de rest ook schilderen... daar er een kleurverschil zal zijn.

Bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 18 okt 2017 14:17

Ik heb vorige week nog met mijn verzekeringsagent van KB* overlegd voor een zelfde geval. Aan 1 muur van de traphal was het behang vergeeld door een waterlek. De verzekering was hierover zeer duidelijk: ze betalen het volledig herbehangen van de GEHELE traphal en ik ben quasi 100% zeker dat hij ook zei dat igv geschilderde muren ook het herschilderen van de HELE traphal vergoed zou worden. De reden volgens de verzekering: kleurverschillen zijn geen zicht/niet estetisch te verantwoorden (behalve als de beschadigde muur bv. rood zou zijn en de andere muren wit).

iota
Berichten: 830

#3 , 18 okt 2017 15:23

Goede verzekering dan. Wij hadden waterschade in de badkamer, waardoor er een deel tegels moest worden verwijderd.
DVV wilde enkel de herbetegeling van die ene muur vergoeden, hoewel dezelfde tegel niet meer verkrijgbaar was. Hebben dan maar zelf alles laten vervangen, want zou geen zicht zijn geweest.

Reclame

MhC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2017 15:51

Mmm... Ik kan dus eventueel wel een beetje druk op hem uitoefenen en zeggen dat hij de hele hal moet schilderen want dat de verzekering ook de gehele hal zou laten schilderen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 18 okt 2017 16:11

Zelfde slechte ervaring met E...
Ze willen zelfs het beschadigde deel niet vervangen, enkel prijs voor grondig reinigen!!! Wat niks helpt want iets dat kapot is
herstelt zich niet door een reiniging.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

iota
Berichten: 830

#6 , 18 okt 2017 17:12

Zie nu dat ik een naam heb genoemd. Kan dit worden verwijderd? Was niet de bedoeling.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 18 okt 2017 21:58

Ik ben ooit in een salonzetel gaan zitten met een schroevendraaiertje in mijn achterzak.
Gezien zowel het salon als de stoelen net allemaal opnieuw bekleed waren ...en die stof niet meer te krijgen is zowel het salon als de stoelen vergoed.

Terug naar “Algemeen”