Erfenis stiefmoeder na dood vader

Petna
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erfenis stiefmoeder na dood vader

#1 , 19 sep 2017 15:27

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn papa was hertrouwd en helaas overleden.
Mijn stiefmoeder heeft geen kinderen. Wij zijn met 2 kinderen en de stiefmoeder is doopmeter van mijn broer zijn dochter.
Mijn papa had bij zijn overlijden een testament, wij erfden bijna niks. Mijn papa en stiefmoeder hadden samen een huis gekocht waar mijn tante (zus van mijn papa) levenslang vruchtgebruik van had gekregen. Ze woonde daar al toen mijn vader stierf. Toen mijn tante stierf hebben mijn broer en ik elk 1/3 van de helft van de verkoopssom van het huis gekregen. Mijn stiefmoeder kreeg daar toen de helft + 1/3 van de andere helft.
Verder heeft zijn gewoon alles maar dan ook alles geerfd van mijn vader. Zijn wagen verkocht en de centen voor haar, zijn levensverzekering, enz enz enz. De dag van overlijden ben ik persoonlijk met haar naar de bank gegaan omdat ze in de kluis moest zijn. Daar zij niet met de wagen kon rijden heb ik gewoon chauffeur gespeeld en niet mee geweest in de bank. Daarna stond in het testament... kluis: nihil.
Toen mijn papa met ons bij haar ging wonen zijn daar toen ook spullen van mijn ouders mee verhuisd naar haar, dit is daar ook allemaal gebleven.
Nu ja, om een lang verhaal kort te maken. Als zij ooit komt te sterven, hebben wij dan nog recht op iets van wat zijn van os papa heeft geerfd of totaal niet?

Alvast bedankt voor een reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 19 sep 2017 15:32

Helaas! Neen....jullie erven niets van haar tenzij ze jullie in haar testament zet.
Alles gaat naar haar famlilie.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Petna
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2017 13:28

Dankuwel voor de reactie in ieder geval!

Groetjes

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”