aanpassen omgangsregeling vonnis

Kay011
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanpassen omgangsregeling vonnis

#1 , 16 sep 2017 12:36

Onlangs heeft de mama de dochter de deur gewezen, doet niet meer open voor dochter, mezelf, politie, ... Ondertussen vang ik haar op en is er dossier door politie aan parket bezorgd. De dochter is enkele malen gaan aanbellen als ze periodes naar de mama moest gaan maar deur blijft gesloten. Het parket doet momenteel nog niks en ik wil ook niet te lang wachten op actie, hoewel de dochter eigenlijk op straat wordt gezet en ik tijdelijk voor opvang zorg. Zelfs de politie vind dit verontrustend ... Ik heb zelf een lange vechtscheiding achter de rug en wil niet terug een dure advocatenslag aangaan. Via bemiddeling wil de mama niet op ingaan (eigen vraag, uitnodiging politie, vraag van JAC, ... geen respons). Bestaat de mogelijkheid dat ik zelf een brief naar de familierechtbank stuur om aanvraag wijziging vonnis omgangsregeling te vragen? Zonder advocaat? Kan ik dat doen en hoe pak ik dat best aan (formulering, correcte document, ...). Wil dit echt graag zonder advocaat geregeld zien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 16 sep 2017 15:46

Je zou bij de politie klacht kunnen neerleggen voor "gezinsverlating" want elke ouder is verplicht te zorgen (zowel financieel als materieel) voor zijn kinderen tot ze op hun eigen benen kunnen staan (dwz: afgestudeerd) Als een ouder een kind pertinent buitensluit en er niet meer voor zorgt is dat een misdrijf. Laat je aanklacht genuanceerd noteren (PV bij de politie en dan zal dit vanzelf via de jeugdrechtbank aangevat worden. Er zal een onderzoek ingesteld worden bij de moeder.

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 17 sep 2017 23:15

Inderdaad doet aangifte en start dan bij de familierechtbank terug procedure op.
Hoe oud is de dochter?
Zaak van vermoedelijk voor de jeugdkamer van de familierechtbank komen of kan ook voor de gemengde kamer want er kunnen ook nog andere zaken aan bod komen dan alleen de jongere zelf - alimentatie - omgangsregeling enz .

Politie kan enkel een PV opstellen en de moeder uitnodigen volgens de regels van Salduz bis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”