Vrijwilligerswerk

Daelle
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vrijwilligerswerk

#1 , 16 sep 2017 09:16

Hallo,

Ik heb een vraag ivb met vrijwilligers werk in het buitenland

Situatie:

Ik doe vrijwillgers werk sinds mn 16e voor een bedrijf. Dit bedrijf is enkel gelegen in Engeland (geen zetel in België). Dit is geen commercieel bedrijf maar dit bedrijf leeft enkel van donaties.
Ik doe dit vrijwillgers werk dus vanuit mijn thuis locatie. Dit bedrijf staat gekend als 'Privated Limited'

Is dit mogelijk zonder problemen of moet ik bepaalde zaken regelen zodat dit "legaal" blijft.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2017 09:30

Privated Limited = een soort GCV maar in de UK en de aandeelhouders zijn niet aansprakelijk enkel voor het ingebracht kapitaal.

Als je geniet van uitkeringen zal je toch de toelating moeten hebben van die dat je de uitkeringen uitbetaald.

Als je geen uitkeringen heeft, hoe ben je dan in orde met de ziekenkas, en eventueel je pensioen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Daelle
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2017 11:05

Ik ben op dit moment 17 en zie dus niet in wat een uitkering of pensioen hiermee te maken hebben. De vraag die ik heb is of vrijwillgerswerk voor deze buitenlandse private limited legaal is voor ik dit ergens vermeld.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 sep 2017 11:26

Ik ben op dit moment 17 en zie dus niet in wat een uitkering of pensioen hiermee te maken hebben. De vraag die ik heb is of vrijwillgerswerk voor deze buitenlandse private limited legaal is voor ik dit ergens vermeld

.
Je heeft nergens vermeld dat je nu nog maar 17 jaar bent, en wij hebben helaas geen glazen bol om dit te weten, als je ouders daar mee akkoord gaat zal dit wel OK zijn.

Maar zou daar toch mee oppassen als minderjarige, je ouders zijn nog verantwoordelijk voor je.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 sep 2017 15:30

je zal toch minstens moeten meedelen wat dat vrijwilligerswerk inhoud
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Daelle
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 sep 2017 08:19

je zal toch minstens moeten meedelen wat dat vrijwilligerswerk inhoud
Dit is voor een online radiostation. Dit kreeg geen inkomsten en werd financieel ondersteund door verschillende mensen uit vrije wil.

Mijn 'opdracht' was er om mensen te helpen bij het gebruiken van programma's, tussenbeide komen indien er een conflict of vraag is en advies geven hoe ze iets het best zouden aanpakken.

Hetgene wat men met Youtube videos en wat wij op forums doen maar dan met die bepaalde groep mensen.

Dit was een internationale groep mensen dus iedereen deed dit via computer om te communiceren.

Alvast bedankt

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”