Aanvraag invaliditeit afgekeurd

Floes
Berichten: 115

Re: Aanvraag invaliditeit afgekeurd

#16 , 14 sep 2017 10:58

Bij zo een puntenbepaling maakt het niet uit hoeveel operaties je hebt gehad. Men kijkt naar je zelfredzaamheid.
Het is maar hoe je het wil bekijken, feit dat men je zo weinig punten geeft, is goed nieuws voor jezelf.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 sep 2017 11:07

Ik zal ook geen job onder mijn niveau accepteren,
Vertel dat zeker bij de VDAB, zou ik zeggen :roll:
ik vind dat ik de nodige competenties heb
Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om een potentiële werkgever daar ook van te overtuigen, niet?

Heb ik het trouwens juist dat je nog niet één dag gewerkt hebt, maar enkel gestudeerd en wat stages gevolgd? Dan is het inderdaad wel wat pretentieus om te claimen dat je de nodige competenties hebt. Een beetje zelfvertrouwen kan uiteraard geen kwaad, maar nu niet overdrijven, hé.
het kost mij 20 euro om bij de dokter de nodige documenten klaar te laten maken zodat mijn invaliditeit toch geaccepteerd zou worden, tegenwoordig werkt alles en iedereen met geld, ook (valse) doktersattesten
Wat een uitspraak... Sorry, maar ik zou niet weten waarom je met één goed oog, niet aan de slag zou kunnen als boehouder / fiscalist? Zolang een belastingsaangifte niet in 3D moet ingediend worden, heb je geen nood aan dieptezicht om die job deftig uit te oefenen. Op mijn vorige werkplaats was er zelfs een fulltime BLINDE programmeur aan het werk. Zeer bekwaam en technisch sterk iemand. Uiteraard ging hij geen GUI of front-end development doen, maar business-logica iplementeren en back-end werk deed hij als de beste.

Laatste vraagje: is uw oog definitief "uitgeschakeld"? Zolang je niet uitbehandeld bent, denk ik dat het moeilijk is om invaliditeit te claimen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1684

#18 , 14 sep 2017 11:11

wees toch blij dat ge geen invalide zijt!!
of is het om de gemakkelijke uitkering te doen?? en te gaan zwartwerken daarna?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 14 sep 2017 11:45

en te gaan zwartwerken daarna?
Als boekhouder? :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 14 sep 2017 12:08

Ik ben 24 jaar oud ik ben pas afgestuurd van de richting accountancy-fiscaliteit

Amaai dan heb je daar lang over gedaan!
Geen goede aanbeveling voor een beginnertje.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Manu10
Topic Starter

#21 , 14 sep 2017 12:12

Ik zal ook geen job onder mijn niveau accepteren,
Vertel dat zeker bij de VDAB, zou ik zeggen :roll:
ik vind dat ik de nodige competenties heb
Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om een potentiële werkgever daar ook van te overtuigen, niet?

Heb ik het trouwens juist dat je nog niet één dag gewerkt hebt, maar enkel gestudeerd en wat stages gevolgd? Dan is het inderdaad wel wat pretentieus om te claimen dat je de nodige competenties hebt. Een beetje zelfvertrouwen kan uiteraard geen kwaad, maar nu niet overdrijven, hé.
het kost mij 20 euro om bij de dokter de nodige documenten klaar te laten maken zodat mijn invaliditeit toch geaccepteerd zou worden, tegenwoordig werkt alles en iedereen met geld, ook (valse) doktersattesten
Wat een uitspraak... Sorry, maar ik zou niet weten waarom je met één goed oog, niet aan de slag zou kunnen als boehouder / fiscalist? Zolang een belastingsaangifte niet in 3D moet ingediend worden, heb je geen nood aan dieptezicht om die job deftig uit te oefenen. Op mijn vorige werkplaats was er zelfs een fulltime BLINDE programmeur aan het werk. Zeer bekwaam en technisch sterk iemand. Uiteraard ging hij geen GUI of front-end development doen, maar business-logica iplementeren en back-end werk deed hij als de beste.

Laatste vraagje: is uw oog definitief "uitgeschakeld"? Zolang je niet uitbehandeld bent, denk ik dat het moeilijk is om invaliditeit te claimen.
Ik heb niet bij kleine zelfstandigen stages gevolgd maar bij een eerste klasse voetbalploeg, eens kijken of ze zomaar aan iedereen de verantwoordelijkheid geven om met hun geld te spelen? ;)

En over mijn oog: ik denk dat de dokters mijn linkeroog blind hebben gemaakt, ik ben 3x dezelfde operatie ondergaan en nu heb ik helemaal geen zicht meer, volgens de chirurg is dat normaal maar volgens andere artsen niet, ze laten mij licht zien maar ik zie dat niet waardoor er vraagtekens zijn ontstaan. Ik heb maandag een afspraak bij mijn oogarts, hij had me verteld dat ze misschien iets hebben veroorzaakt in mijn oogzenuwen, ik ben van plan om een klacht in te dienen

Manu10
Topic Starter

#22 , 14 sep 2017 12:17

en te gaan zwartwerken daarna?
Als boekhouder? :lol:
Ja dat vroeg ik me ook af aangezien ik jobs onder mij niveau niet accepteer

Manu10
Topic Starter

#23 , 14 sep 2017 12:19

Ik ben 24 jaar oud ik ben pas afgestuurd van de richting accountancy-fiscaliteit

Amaai dan heb je daar lang over gedaan!
Geen goede aanbeveling voor een beginnertje.
Daarom dat ik stage heb gevolgd als boekhouder in een voetbalploeg uit de eerste klasse,, daar werken ze met miljoenen euro's en ik had de verantwoordelijkheid om met hun geld te "spelen" ;)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 14 sep 2017 12:27

Ik ben 24 jaar oud ik ben pas afgestuurd van de richting accountancy-fiscaliteit

Amaai dan heb je daar lang over gedaan!
Geen goede aanbeveling voor een beginnertje.
Daarom dat ik stage heb gevolgd als boekhouder in een voetbalploeg uit de eerste klasse,, daar werken ze met miljoenen euro's en ik had de verantwoordelijkheid om met hun geld te "spelen" ;)
Sedert wanneer spelen boekhouders met het geld van hun klanten?
Boekhouders doen geen investeringen, geen lopende uitgaven, kortom geen betalingen voor hun klanten.
Ze registreren enkel alles volgens de boekhoudkundige regels en normen.

Blijkbaar bent u een intellectueel onderdeurtje dat keft als een klein hondje.
Laatst gewijzigd door asperger op 14 sep 2017 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 14 sep 2017 12:29

Ja juist in een voetbalploeg. Moet je niet kunnen voor zien, want zwart geld zie je immers niet.
En het blijft een stage. Je bent er nog geen hoofdboekhouder geweest.
Ik denk dat je door al die steroïden een meerderwaardigheidscomplex en een dikke nek hebt gekregen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 sep 2017 12:40

Ben je al als boekhouder al ingeschreven op het tableau van de BIBF of, maar dit denk ik niet op je 24 jaar en nog nooit gewerkt bij de IAB, mocht je IAB hebben dan zou je mogen zeggen ik werk niet onder mijn niveau.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Manu10
Topic Starter

#27 , 14 sep 2017 12:55

Ik denk dat er een slotje mag komen want de meeste blaffen hier zonder reden en zonder kennis.

bosprocureur
Berichten: 6858

#28 , 14 sep 2017 13:05

Inderdaad, ik heb er ook geen goed oog in.

tenzij.... heeft die voetbalploeg niet toevallig een vacature voor iemand met uw competenties?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 14 sep 2017 13:07

Ik heb niet bij kleine zelfstandigen stages gevolgd maar bij een eerste klasse voetbalploeg, eens kijken of ze zomaar aan iedereen de verantwoordelijkheid geven om met hun geld te spelen? ;)
En toch geraak je dan niet aan een job? Bizar, hoor. Als je toch zo goed bent, moet je toch héél makkelijk aan een job "op uw niveau" raken?

Langs de éne kant zegt je dat je zo goed bent, langs de andere kant zeg je dat men je geen job wil aanbieden omdat je problemen hebt met één oog. Als je nu zou solliciteren als chauffeur of metser, of een andere job waar je dieptezicht voor nodig hebt, kan ik daar inkomen. Maar voor een job als boekhouder of fiscalist? Sorry, maar als je toch zo'n groot talent bent, moet je zonder veel problemen aan een job kunnen geraken, ook met maar één werkend oog. Ik snap niet waarom je op invaliditeit wenst te staan?
Ik denk dat er een slotje mag komen want de meeste blaffen hier zonder reden en zonder kennis.
Neen, de antwoorden die je krijgt, zijn terecht, maar niet wat je wil horen. Feiten zijn:

1. Dat je met één oog perfect je job kan doen.
2. Dat je nog lang niet uitbehandeld bent. Voor hetzelfde geld kan men je oog terug beter maken.
3. Dat je dus op dit moment terecht geen recht hebt op invaliditeit.
4. Dat de uitspraak "ik neem geen job aan onder mijn niveau", een uitspraak is die u een eventuele werkloosheidsuitkering kan doen verliezen, aangezien je aangeeft werk te weigeren.
5. Dat je enorm veel praat hebt voor iemand met 0 dagen werkervaring (stage reken ik niet mee, aangezien je in een stage zo goed als 0 verantwoordelijkheid draagt. Die ligt immers bij uw begeleider op de job.)
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 14 sep 2017 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#30 , 14 sep 2017 13:10

Ik heb niet bij kleine zelfstandigen stages gevolgd maar bij een eerste klasse voetbalploeg, eens kijken of ze zomaar aan iedereen de verantwoordelijkheid geven om met hun geld te spelen? ;)
En toch geraak je dan niet aan een job? Bizar, hoor. Als je toch zo goed bent, moet je toch héél makkelijk aan een job "op uw niveau" raken?

Langs de éne kant zegt je dat je zo goed bent, langs de andere kant zeg je dat men je geen job wil aanbieden omdat je problemen hebt met één oog. Als je nu zou solliciteren als chauffeur of metser, of een andere job waar je dieptezicht voor nodig hebt, kan ik daar inkomen. Maar voor een job als boekhouder of fiscalist? Sorry, maar als je toch zo'n groot talent bent, moet je zonder veel problemen aan een job kunnen geraken, ook met maar één werkend oog. Ik snap niet waarom je op invaliditeit wenst te staan?
Inderdaad, zegt het spreekwoord niet:
"In the kingdom of the blind the one-eyed man is king"?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”