annulatie dakwerken

steyaert bart
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

annulatie dakwerken

#1 , 12 sep 2017 21:21

ongeveer half juli hebben we een afspraak gemaakt met een dakwerker.
Hij zou de dakwerken aanvangen op 2 juli na het bouwverlof ;Daar mijn zonnepanelen er toen nog niet afwaren hebben we de datum verschoven naar half augustus.
maar sindsdien stelt deze man de werken telkens uit omdat het volgens hem te slecht weer gaat worden.
elk verzoek om te beginnen wordt door hem afgewezen of ik moet een papier tekenen dat eventuele schade van water voor eigen rekening is.
Toen ik hem vorige week weer eens belde om te vragen kreeg ik weer hetzelfde antwoord ,Nl deze week niet.
Ik heb toen gevraagd om het contract eventueel op te zeggen ,Hij lachte ermee want dan moest ik hem 30% van het totaal bedrag geven.
in zijn voorwaarden staat niks want heb alleen een bestelbon gehad en daar staan geen voorwaarden op.
nu is mijn vraag hoe kan ik hier zonder veel geldverlies nog vanaf geraken want vertrouw deze man niet meer.Hij is blijkbaar al eens failliet gegaan en staat bekend om het niet nakomen van afspraken ook bij de leveranciers.
wie kan me helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 sep 2017 09:12

Het initiële uitstel kwam er dus door jullie.
Je had een einddatum moeten bepalen en deze op papier laten zetten.
Een normale verbrekingsvergoeding is 10 %, maar als dat niet op pariet staat, is vragen vrij, ten zij de vrederechter die bepaald.
Als je wits dat hij zijn afspraken niet nakomt, waarom heb je dan bij hem besteld? Waarschijnlijk de goedkoopste.
Voor dergelijke werken moet je zorgvuldig te werk gaan en enkel bestellen bij een vertrouwde vakman, met goede referenties Een dak heb je voor zeker 50 jaar.

Reclame

Terug naar “Aanneming”