Schijnhuwelijk

mayram2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schijnhuwelijk

#1 , 08 sep 2017 20:12

Beste ,

Ik en mijn partner zijn in de zomer 2015 officieel getrouwd in Marokko . Hij is in België aangekomen en officeel ingeschreven in september 2016
maar toen begon het hij was niet meer de persoon die in kende in Marokko hij veranderde helemaal. Hij werd al snel agressief en in in oktober ging het zelfs over tot huiselijk geweld waar ik rake klappen kreeg hebben dagelijks ruzie omdat hij me wil isoleren en mijn verbieden familie , vrienden , enz.. verbieden we hebben meermaals ruzie zelfs de politie is al eens moeten komen omdat hij me buiten heeft gesloten in mijn eigen woning. Maar telkens wanneer we ruzie hebben maakt hij zich zorgen om zijn verblijfsvergunning steeds meer en meer. Heb hem al meer maals vergeven en dacht dat hij gaat veranderen en me niet meer zal slaan enz. Maar te vergeefs de ruzie's houden niet op hij blijfs me maar dingen verbieden , zelfs studeren mocht ik niet . Maar op een dag kreeg ik opeens wattsap gesprekken van hem doorgestuurd ( waarschijnlijk heeft hij zich vergist ) hier was hij duidelijk te horen tegen familie leden dat het hem enkel maar om zijn verblijfs- vergunning gaat en dat ze plannen aan het beramen waren en dergelijke . MIJN WERELD STORTE IN EEN : ik dacht dat hij echt van me hield zo als ik van hem maar nee . Hij wil enkel een verblijfs vergunning en als hij deze defenitief heeft na 5 jaar zou ik nog eens goed afgeranseld worden ook was te horen in de gesprekken. Ik zelf heb de Belgiche nationaliteit . Heb kort daarna de scheiding aangevraagd , we zijn officieel gescheiden in mei 2017. De persoon is niet naar de inburgeringslessen geweest toen hij werd opgeroepen , de nederlandse lessen ging hij bijna nooit is er ook niet geslaagd voor zijn module.
Heb van alles aangifte gedaan bij de politie , heb deze gesprekken laten vertalen en een volledig dossier afgegeven aan de medewerker van het gemeente zei zou het over maken aan dienst vreemdelingen zaken .

Heb meerdere klachten lopen tegen hem wegens stalking, slage en verwondingen
heb echter het gevoel dat de rechtbank er niks mee doet na zoveel klachten heb ik nog niks vernomen van het gerecht


Mijn ex werkte sinds vorig jaar november en vermoed dat hij nog steeds werkende is , hij heeft momenteel ook een huur woning waar hij verblijft .

Gaat hij zijn verblijfs- vergunning ( F kaart ) verliezen/worden ingetrokken?
En hoelang gaat het duren voor het zover is ?

Hij is 9 maande in België tot de scheiding , blijft de teller ' tijd ' lopen omdat hij onder gezinshereniging hier is of telt de resterende tijd dat hij hier is niet meer mee voor zijn verblijf.

Dit is zo een beetje in het heeeel kort de situatie geschetst.


Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 08 sep 2017 21:33

Hebt u al een advocaat?
Hebt u buiten de aangifte bij de gemeente ook aangifte gedaan bij politie (cel schijnhuwelijken in grote politiezones)?

willyboy
Berichten: 897

#3 , 10 sep 2017 12:43

Hij heeft al advocaat ...een pro-deo.

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 10 sep 2017 13:57

Heeft U zelf ook een advokaat?

willyboy
Berichten: 897

#5 , 11 sep 2017 10:10

Wat is nut van een gerechtelijke procedure aangezien dat je gescheiden bent ?

mayram2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 sep 2017 21:43

ja heb al reeds een advocaat genomen

Terug naar “Echtscheiding”