Ongeldig ontslag uit Raad van Bestuur vzw

Speedy27
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongeldig ontslag uit Raad van Bestuur vzw

#1 , 06 sep 2017 16:45

Onlangs werd ik op een informeel vergadermoment op de hoogte gebracht dat de andere leden van de AV van de vzw niet langer wilden dat ik voorzitter en bestuurslid bleef omwille van een hoop leugens en stokerij. Zij zeiden dat ze dat met de AV beslist hadden op enkele bijeenkomsten buiten mij weten om, dus er is sowieso geen officiele AV geweest. Ze vroegen mij op dat moment om een ontslagbrief te tekenen. Dat heb ik geweigerd.
Er moesten nog wat financiele zaken afgehandeld worden en nog een hoop papieren en bezittingen wederzijds overgedragen worden. Ik heb hen dan ook gezegd dat ik geen ontslag zou nemen zolang dat niet geregeld was. In de week nadien is dit geregeld en heb ik twee afgevaardigden (penningmeester en een lid van de AV) een document laten ondertekenen dat zij alles in het werk zouden stellen om op de wettelijke manier mijn afzetting te laten verlopen en te publiceren in het staatsblad. Volgens mij kan dat alleen door een Algemene vergadering of buitengewone algemene vergadering samen te roepen. Aangezien ik nog steeds voorzitter was en onze statuten voorschrijven dat de uitnodiging voor de AV door de voorzitter verzonden moet worden weet ik dat dit niet gebeurt is.
Zij hebben echter zonder mijn medeweten of AV mijn afzetting als voorzitter laten publiceren en dan nog met een datum van een AV die zelfs voor de dag was dat ik op de hoogte werd gebracht. Ik heb nog wat financiele zaken afgehandeld, maar volgens de publicatie was ik dus toen al geen voorzitter meer.
Wat kan ik nu verder ondernemen tegen dit ontslag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2017 14:33

Wat wil u eigenlijk zelf bereiken? Het antwoord zal daar vanaf hangen. U geeft bijvoorbeeld aan dat u op een bepaald moment akkoord was om uw ontslag op de wettelijke manier te regelen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 sep 2017 15:55

Hij wil hun gewoon den duvel aandoen

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”