vaderschap

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

vaderschap

#1 , 23 aug 2017 13:24

beste,

ik ben in 2017 gescheiden (uitspraak door rechtbank van 1e aanleg is in januari gebeurd)
ik ben wel binnen de 300 dagen dat ik gescheiden leefde van mijn ex bevallen van mijn dochtertje met mijn huidige vriend.
Nu is het zo dat de Belgische wet zegt dat als dit het geval is je ex automatisch de wettelijke vader is.

is er een mogelijkheid dat hij afstand doet van mijn dochter daar hij geen bezit van staat heeft tov haar of dient dit echt via DNA test te gebeuren?
als hij bv in het gemeentehuis afstand zou kunnen doen van zijn vaderschap zou u mij dan kunnen zeggen welke stappen ik moet ondernemen.
ik wil niet dat mijn dochter op zijn naam blijft staan en hijzelf wil dit ook niet.

vriendelijk bedant

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 23 aug 2017 13:47

informeer je bij de gemeente: er is wel degelijk een administratieve procedure die je kan volgen om het officiele vaderschap in orde te brengen als de 3 partijen het er over eens zijn.

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2017 13:58

Super bedankt voor je antwoord!!!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”