Wat te doen tegen een louche occasie garage die je aan het lijntje houd

Ken.b
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wat te doen tegen een louche occasie garage die je aan het lijntje houd

#1 , 22 aug 2017 16:06

Goededag iedereen
ik heb namelijk vorig jaar in december een wagen gekocht in een kleine occasie garage in uccel ,nu heeft de wagen nog geen 1x deftig gereden en wordt ik steeds aan het lijntje gehouden (volgens de meeste is de dichting in de motor stuk en komt er water bij de ontbranding aangezien er veel witte rook uitkwam ) er waren ook kleinere problemen die na lange tijd eindelijk hersteld werden nu staat men wagen al 4 weken bij hun en blijft het maar duren eerst was hij maandag klaar dan zeggen ze dat ze dinsdag een afspraak hebben voor herprogramatie nu is het opeens donderdag pas ik heb het gevoel dat ze tijd proberen te trekken tot december zodat het 1j garantie wegvalt en ik zal moete betalen en het hun niets kost ook heb ik geen 1maal een factuur of bewijs gekregen van hersteling dus kan ik dit niet bewijzen dat hij in de garage stondt wat kan ik hier tegen doen ?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2017 16:13

Heb je hun al aangetekend in gebreke gesteld ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ken.b
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 aug 2017 16:19

Neen, ik weet niet echt hoe dit moet en wat zou ik ermee kunnen winnen? Is er geen organisatie die dit soort toestanden aanvecht?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 22 aug 2017 16:23

Gebreken altijd schriftelijk melden via mail, zodat je bewijs hebt.
Stuur hun zo snel mogelijk een AS zoals denlowie schrijft, en zet er de datums in wanneer deze hersteld is geweest door hun.
Wat staat er op u factuur in verband met garantie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 22 aug 2017 16:25

Neen, ik weet niet echt hoe dit moet en wat zou ik ermee kunnen winnen? Is er geen organisatie die dit soort toestanden aanvecht?
U rechtsbijstand verzekering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 22 aug 2017 16:25

Tijd winnen gaat niet helpen. Garantietermijn wordt opgeschort tijdens een herstelling, daar hoef je dus niet voor te vrezen.

Aangetekend ingebreke stellen inderdaad. Eigenlijk gewoon een aangetekende brief met als titel "ingebrekestelling" waarin je een korte opsomming van de gedateerde feiten geeft, je je eisen en een redelijke termijn voor een oplossing (bv. herstelling of ontbinding) stelt.

Maak een draft voor die brief en post 'm dan hier, dan krijg je vast verdere hulp.
"sowieso" schrijf je zo.

Ken.b
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 aug 2017 16:41

Bedankt voor de reacties ik ga zo snel mogelijk een brief opstellen waarin staat waneer hij is binnen geweest en voor welk probleem

Op het contract staat gwn 1j garantie

Terug naar “Consumenten Koop”