Fluiten op het werk

Georgetettink
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Fluiten op het werk

#1 , 22 aug 2017 14:47

Beste,

Ik werk als verkoper in de toonzaal en verkoop personenwagens en bestelwagens.
Kan en mag mijn werkgever mij verbieden te fluiten tijdens de werkuren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 aug 2017 15:02

Je werkgever houd hoogst waarschijnlijk niet van gemotiveerde werkkrachten. :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 22 aug 2017 17:01

Job in de bouw zoeken . Misschien is fluiten op het andere geslacht daar mogelijk .

eylis
Berichten: 8836

#5 , 22 aug 2017 22:36

Inderdeed,, je werkgever mag dat verbieden. En als je overweegt (vanwege het feit dat je niet mag fluiten) om bij een andere autodealer te gaan werken als verkoper, bij de meeste autodealers zal dat ook zo zijn. Het merendeel van de klanten zal dit niet als aangenaam ervaren. tenzij je integraal de 9e van Beethoven kan fluiten. Dàt wordt misschien juist als een meerwaarde voor de toonzaal gezien.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 aug 2017 22:58

Is het jullie ook al opgevallen dat er de laatste maanden heel wat nonsensicale vragen worden gesteld?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 aug 2017 23:48

Wat is hier de rechtsgrond?
Puur omdat men onder gezag van de werkgever staat?

Want dan wordt het moeilijker als de verkopers een zelfstandigenstatuut zouden hebben. (Dan zou het wel contractueel kunnen vastliggen).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.