SKIVERLOF

KITON1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

SKIVERLOF

#1 , 18 aug 2017 13:04

Geachte,

Ik ben nu al meer dan 7 jaar gescheiden. Communicatie is haast nihil. We hebben twee kinderen eentje die 15 wordt einde dit jaar en eentje van 12. Volgens de EOT is er co ouderschap elk week week. Uitzondering : zomerverlof waar ze de laatste 14 dagen van juli bij mij zijn sowieso. Tijdens kerstverlof kunnen ze mee met de papa voor zover dit ook in zijn week is. Tot nu toe konden ze met hem mee want was altijd gepland de week dat ze sowieso bij hem waren, wel stond ik een weekend van mij af want problemen om terug te keren gezien data hotel etc blablabla.

Wel is sedert het begin zijn vriendin de baas ik word pas ingelicht via sms en voor voldongen feiten gezet. Ben nog altijd alleenstaand en heb gelukkig fulltime werk. Doch bij mijn werkgever moest ik al mij wringen in allerlei bochten om verlof in juli te kunnen bekomen wat dan voor hem topseizoen. Einde van het jaar (kerstverlof dus) waren de kids nu dit jaar met Kerst bij mij. Heb mijn verlof reeds sedert begin dit jaar moeten doorgeven want wij zijn een klein KMO. Eerste week Kerstverlof maar verlof genomen want dan zijn de kids bij mij. Tweede week verlof bij hem .
Onlangs stuurt hij om 23.20u een smsje om te melden dat ze juist die week dat ze bij mijn zijn op skireis gaan (met meereizende vrienden kan data overlegd worden maar niet met mij soit). Dus ik moet maar mijn planning en werk aanpassen. Doch dit gaat niet, verlof zit vast (was in mijn week) en laatste week december geen verlof want inventaris....

Nu hebben ze toch geboekt in mijn week. Kan dit zo maar? Kan ik iets doen opdat hij wel degelijk met verlof gaat in zijn week vooral rekening houdende met mijn werksituatie.
Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 18 aug 2017 13:36

Het is eenvoudig: indien uit de EOT-akte volgt dat de kinderen de eerste week van de kerstvakantie bij u zijn, dan is dat zo en kan u dat afdwingen, punt. U meldt hem gewoon per aangetekend schrijven dat u erop staat dat de EOT uitgevoerd wordt en u niet akkoord gaat met het feit dat de kinderen gedurende de week dat ze bij u zijn met hem op vakantie gaan en u de daaropvolgende week thuisblijft. U hoeft daar helemaal geen redenen voor te geven, dat alles doet niet ter zake. Wat de vader doet in de week dat de kinderen bij hem zijn, is zijn zaak. U kan hem niet dwingen dan op reis te gaan, net zomin als hij u kan dwingen de regeling om te gooien.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 19 aug 2017 22:26

Skiverlof is buitenland dus identiteitspapieren nodig en kaart ziekenfonds..(ISIS).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”