curator en nieuwe comm v.

YoRo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

curator en nieuwe comm v.

#1 , 12 aug 2017 06:43

Hallo,

Ik zit momenteel in een lopend persoonlijke faillissement na het overkop gaan van onze comm. v.

Nu overweeg ik de optie terug te starten met een comm. v. samen met een partner. Plan werd voorgelegd aan curator, doch deze staat weigerachtig hier tegenover en geeft geen goedkeuring.

Als ik als stille vennoot instap in deze comm v., kan mijn curatior dat achterhalen? Ik ben er mij van bewust dat ik geen werkzaamheden mag uitvoeren en mij is het te doen om daarin een reserve op te bouwen zonder dat er mij loon wordt uitbetaald.

Vraag is dus: kan mijn curator het te weten komen als ik als stille vennoot in een comm v instap?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2017 09:17

Eigenlijk wel, en zeker als hij vermoedens heeft zal hij de statuten gaan inzien, en daar staat vermeld wie de stille vennoot is, maar in de publicatie in het staatsblad mag de stille vennoot anoniem zijn .

Dus als de curator vermoedens heeft zal hij het kunnen weten.

Maar er zijn nu andere mogelijkheden, dit is dan voor je boekhouder om u dit uit te leggen, dit is hier een juridisch forum die de vragen van juridische kant probeert te beantwoorden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

YoRo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2017 09:47

Bedankt voor uw antwoord.

Maar op welke andere mogelijkheden doelt u dan?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 aug 2017 10:02

Er zijn verschillende mogelijkheden.

Het gemaklijst is je inschrijven als eerste werknemer, nu betaal geen rsz voor de eerste werknemer en dit gedurende tot je in pensioen gaat !

Je ziekenbond en je pensioen rechten zijn als arbeider wat een enorm groot voordeel is, en een stille vennoot voor je GCV dit kan je zo van de boom plukken, maar daarvoor moet je bij een goede boekhouder zijn !
In China zegt men "men plukt de vennoten zo van het veld "
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”