Digital Nomad - onderneming opstarten

Ignace91
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Digital Nomad - onderneming opstarten

#1 , 07 aug 2017 09:42

Beste,

Ik ben zelf een vrij jonge ondernemer (belg/25j) die nu enkele jaren in de UK heeft gewerkt om wat expertise op te doen in mijn omgeving. Ik bied een service aan bedrijven waarvoor ik enkel mijn laptop nodig heb + internet. Mijn plan is om de volgende jaren te gaan werken terwijl ik op wereldreis ben, sinds ik jong ben en me aan niets moet binden is dit mijn tijd om dat te doen.

Mijn grootste probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet opzetten. Nu heb ik al wat gelezen over digital nomads en dat klonk vrij interessant maar ik heb geen idee hoe ik dit legaal als Belg kan doen.

Graag zou ik mijn onderneming willen opstarten buiten Belgie maar hoe doe ik dit zodat ik daar dan belastingen moet betalen ipv ook in Belgie? Voor iemand die net start ziet het er vrij moeilijk uit om deze dubbel te betalen. Nu heb ik al verscheidene organisaties proberen te contacteren van ambassades, unizo tot zelfs de belastingsdienst maar deze konden me er eigenlijk geen duidelijke informatie over verstrekken omdat dit niet hun domein was.

Moest iemand hier iemand kennen die wat afweet van digital nomads als belg (in of uitgeschreven) zou ik hier graag mee willen praten.


Alvast bedankt.

Mvg,

Ignace

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 aug 2017 11:29

Zelf geen Digital Nomad, maar hier wel een aantal interessante FAQ's : http://www.viw.be/nl/de-praktische-kant ... buitenland

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”