Alimentatie

Bartlynn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 06 aug 2017 11:00

Beste,

Mijn ex betaald al 8 maand niet meer voor mijn 3 kinderen. Die ook niet meer achter de kinderen komt.

Er is momenteel een deurwaarder bezig voor de vordering van het geld maar die vind geen werkgever, sociale uitkeringen zelf geen domicilie. Hij is niet te vinden.

Wat kan ik verder doen ???

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 06 aug 2017 15:54

En weet u waar uw ex verblijft? Indien ja, meld het aan de GDW, hoewel die vermoedelijk niet veel zal kunnen invorderen. Indien hij nog een bankrekening heeft (waar iets op staat....), eventueel derdenbeslag op die rekening, de GDW kan dit doen maar er moet uiteraard wel geld opstaan. Of beslag op belastingteruggaven.

Hoeveel bedraagt uw netto-inkomen? Onder een bepaalde grens (+- 1800 Euro netto/maand) kan u bij DAVO voorschotten krijgen op uw onderhoudsgeld, tot maximaal 170 Euro/kind/maand. Zij zorgen dan ook voor de rest van de invordering (maar u mag niet tegelijkertijd met de GDW de procedure verder zetten).

Wie zo'n 'onderzeeboot' actie doet en verdwijnt komt haast altijd vroeg of laat terug boven...en beklaagt zich dan meestal bitter die verdwijntruc.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 06 aug 2017 19:47

Davo inschakelen voor alimentatievorderingen.

http://www.secal.belgium.be/index.php?page=2
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Bartlynn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 aug 2017 08:07

Wij hebben gehoord van Dave zelf ook dat zij minder kunnen doen als een deurwaarder

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 07 aug 2017 08:27

Ik weet niet wie u dat verteld heeft, maar het is onzin.

Ze kunnen in uw plaats treden om de alimentatie in te vorderen maar hebben als bijkomend voordeel dat ze als overheid een aantal maatregelen kunnen nemen die u veel geld zouden kosten om via een deurwaarder op te zetten.

Hoeveel bedraagt uw netto maandinkomen? Het grote voordeel van DAVO is vooral dat zij voorschotten kunnen uitbetalen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 07 aug 2017 09:18

Wij hebben gehoord van Dave zelf ook dat zij minder kunnen doen als een deurwaarder
Dat is inderdaad grote onzin, zeker als er al een vonnis is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Echtscheiding”