Autolening uit elkaar gaan

Naomi93
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Autolening uit elkaar gaan

#1 , 22 jul 2017 12:15

Hey iedereen,
Een vriendin van me en haar vriend gaan uit elkaar. Jammer genoeg heeft ze haar hoofdje vorig jaar gek laten maken door hem en een autolening op haar naam genomen voor meneer zijn nieuwe auto. Nu gaan ze uit elkaar maar de auto staat uiteraard op zijn naam. De lening echter niet. Dat ze de lening zal moeten blijven betalen is ze zich jammer genoeg van bewust. Maar is er eventueel ezn manier dat ze de auto ook in haar bezit krijgt, omdat ze hier toch voor betaalt.. of gaat dit niet? Vriendelijke groeten!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jul 2017 12:20

Op wie spreekt de factuur ?

Normaal staat dit op haar naam daar zij de lening heeft aangegaan .

Dat de nummerplaat en verzekering op zijn naam staat is geen bewijs van eigendom, enkel de factuur is een bewijs van eigendom.

Dus nazien op wie de factuur spreekt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 22 jul 2017 17:56

Normaal mag een bank of andere financiële instelling niet aan iemand een lening geven, als het te financieren voorwerp geen eigendom is of wordt van de ontlener. Dus normaal staat de factuur op haar naam. Heeft die ex meegetekend voor de lening?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”