Overname mazout

marjanke
Topic Starter
Berichten: 26

Overname mazout

#1 , 21 jul 2017 10:23

In 2015 heb ik een appartement gehuurd waarin ik de mazout die aanwezig was verplicht was over te nemen. Stond in het contract.
Door omstandigheden ben ik in 2016 verhuisd naar een grotere woonst en vermits ik voor de winter de ketel nog had laten vullen was er nog voor 750 euro mazout in. Het immokantoor deelde in contract mee dat het een overkomst zou zijn tussen de nieuwe huurder en mij.
Werd met de hand opgesteld op het overname formulier en ondertekend door mij en de nieuwe huurder. Ik zou dus de som van de nieuwe huurder terug krijgen.
We zijn ondertussen een jaar verder en nog steeds heb ik de gehele som niet teruggekregen. Het immokantoor trekt er zich ook van tussen en dat het tussen mij en de huurder gaat. 200 heeft hij al betaald. Zit ondertussen in schuldbemiddeling, en als ik vraag naar de schuldbemiddelaar of een mail stuur, krijg ik meermaals als antwoord dat ik braaf moet zijn, want dat ik geen recht heb op de som van nog 550 euro.

Mijn vraag is nu, heb ik er recht op en zo ja, welke stappen kan ik ondernemen.

mvg,
Maria

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 21 jul 2017 12:12

Heb je al een aangetekend schrijven gericht aan de schuldbemiddelaar met bewijzen van de schuld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jul 2017 12:32

Als hij in de CSR zit zal je toch nog wel wat geduld moeten hebben, ik spreek hier niet over weken maar over maanden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2017 12:35

In 2015 heb ik een appartement gehuurd waarin ik de mazout die aanwezig was verplicht was over te nemen. Stond in het contract.
Kan u deze passage hier letterlijk neerschrijven. Een huurcontract is tussen huurder en verhuurder, derde partijen zoals vorige huurder of nieuwe huurder zijn hier niet toe gebonden. Indien dit dus zo in het contract stond dient de verhuurder u de 750€ terug te betalen. Hoe hij dit van de volgende huurder krijgt is zijn probleem en niet het uwe.
Stel dus de verhuurder aangetekend in gebreke.

Terug naar “Huren”