Eenzijdige verbreking of niet?

Bdebrandt
Topic Starter
Berichten: 22

Eenzijdige verbreking of niet?

#1 , 26 jun 2017 21:53

Geachte site,

Ik heb volgende vraag/probleemstelling:
Sinds December 2010 werk ik voor mijn bedrijf. In September 2016 werd ik getransfereerd naar de Amerikaanse entiteit (onder VS-contract) en zat in Belgie onder tijdskrediet dat afloopt op 15/9/17. Ik heb een verlenging gevraagd in de vorm van 12 maanden verlof zonder wedde. Op deze vraag kwam vandaag als antwoord:

QUOTE “Momenteel is het zo dat je een goedkeuring hebt voor 12 maanden tijdskrediet. We gaan er dus van uit dat we dit niet verlengen en dat je niet terugkomt, vermits je tewerkstelling in USA aan lokale voorwaarden is geregeld en dit voor je vertrek ook zo besproken is. UNQUOTE.

Uitbovenstaande leid ik af dat de Belgische zetel niet wenst dat ik terugkeer. Is dit een eenzijdige verbreking van de overeenkomst? Wat is de verjaringstermijn hiervoor of maw hoe lang na de feiten kan ik mijn verbrekingsvergoeding “opeisen” of wordt mijn US-contract door de Belgische rechtspraak aanzien als een voorzetting en kan ik nogsteeds beroep doen op mijn Belgische opzegvergoeding indien ik hier ontslag krijg.

Hartelijk dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 27 jun 2017 11:00

Uit dit antwoord leid ik af dat je niet meer voor de Belgische entiteit dan wel voor het Amerikaans bedrijf werkt. Het is me niet 100% duidelijk hoe de situatie was TIJDENS dat tijdkrediet (was je dan nog in dienst van de Belgische entiteit ? Of reeds bij de Amerikaanse ? Maar kennen ze daar "tijdskrediet" ?) maar volgens het bedrijf was al overeengekomen (en zal wrschijnlijk wel op papier staan) dat je niet langer bij de Belgische entiteit werkt, en het is dan ook heel logisch dat de Belgische entiteit je niet wil zien terugkeren.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Bdebrandt
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 27 jun 2017 12:57

Milo, ik ben nogsteeds in mijn tijdskrediet en dus contractueel verbonden aan BE. Neen het staat niet op papier en werd ook niet bespoken

Reclame

Terug naar “Andere”