Vochtplekken

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Vochtplekken

#1 , 26 jun 2017 11:35

Hallo iedereen.

Wij wonen hier sinds eind augustus 2015.
Toen we kwamen kijken wat dit een 'recent' vernieuwde woning. Helaas is het minder waar.
Hebben geen openraam in de woonkamer.
De enige deur of raam die open kan is de koerdeur achteraan en de ramen in de slaapkamers(boven)
Er kwamen al van december 15 plekken op de muren eerst begon deze achteraan bij de koerdeur. Mijn toenmalige Buren zeiden wel dat deze woning bekend was door vocht maar dat ze het 'hersteld'hadden..
Hebben ene contract van 3-6-9. Toen we het probleem zagen hebben ik en men man direct gezegd dat we het contract direct opzeggen op de 3j.. nu van december 2015 heb ik hier reeds foto's gestuurd via e-mail maar nooit een response gehad(nooit!).
Tot paar weken terug dat we zo een 'storm'weer hadden is er een plaat tegen onze gevel los gekomen. Hiervoor dan gebeld en dan stond ze er ineens wel. Nu heb ik haar gelijk gezegd van die vocht. Ja die moeten we terug opnieuw bestrijden(koel gezegd) ze zei wel dat het mijn kosten niet zijn, ma da doet er nie toe.
Maar ik ben nu op de moment ook 34Weken zwanger. Wat als dat na de bestrijding het vocht dan weer terug komt?! Dit is toch schadelijk om de baby?! Wij hebben hier ook een zoontje van 5j.
Kan ik na mijn contract opzeggen zonder een schade vergoeding te moeten betalen?! Ik wil zelf heel graag hier weg omdat alles hier lang duurt eer er iets gedaan wordt.
Wij moeten ook een paar dagen buiten het huis voor de bestrijding.

Iemand die ons kan helpen aub
EPC papier is een kopie ervan in contract

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 26 jun 2017 11:46

Als u het 9 jarig huurcontract nu opzegt met een opzeg van 3 maand, kan verhuurder een schadevergoeding van 1 maand vragen.
Is u huurcontract NIET geregistreerd kan je steeds opzeggen zonder opzeg termijn en zonder schadevergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Marijkedb91
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2017 13:38

Als u het 9 jarig huurcontract nu opzegt met een opzeg van 3 maand, kan verhuurder een schadevergoeding van 1 maand vragen.
Is u huurcontract NIET geregistreerd kan je steeds opzeggen zonder opzeg termijn en zonder schadevergoeding.
Ja is een geregistreerd contract.
Ik kan dus niet zeggen dat ik nu mijn contract wil opzeggen? Zodat zij "zogezegd" het hier in orde kunnen brengen?. En dat ik contract breuk doe wegens deze omstandigheden?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 26 jun 2017 13:49

Met onderling overleg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 26 jun 2017 20:05

Ik veronderstel dat u de situatie i.v.m. de afwezigheid van verluchtingsmogelijkheden wegens ramen die niet openen ook al bij ondertekening had kunnen vaststellen, dat zijn dus geen elementen die zoden aan de dijk zetten nu.

Ik zou tot een onderhandeld akkoord trachten te komen waarbij u opzegt met een termijn van 3 maanden en men de verbrekingsvergoeding van 1 maand laat vallen aan de kant van de verhuurder. Bij afwezigheid van akkoord kan u er eventueel de wooninspectie bijhalen (waarbij ik niet weet of u daar iets zal winnen) maar aangezien op gezondheid van uw kroost geen prijs lijkt te staan: slik desnoods die ene maand in en u bent ervan af. Tracht de goede verstandhouding te bewaren, ook al ivm vlot vrijkrijgen van de waarborg. Een rechtszaak riskeert u meer te kosten, en u moet ze nog winnen ook.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Nooxs
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jun 2017 20:59

Je zou eventueel een lekonderzoek kunnen laten uitvoeren dit zou kunnen op de brand verzekering.
pas echter wel op dit kan duur zijn als de verzekering zegt dat je dit zelf moet betallen prijzen variëren enorm tussen de 150 en 600 euro.
informeer je goed dan bij de verzekering !!!!
zo kan de verzekering bepalen wie verantwoordelijke is (uit ervaring van mijn werk kan ik al reeds zegen dat dit verantwoordelijke is voor eigenaar van het pand)
Zo ben je wel zeker dat het om opstijgende grondvocht gaat en niet om een andere probleem zoals afvoeren of toevoerleidingen.

maar zo kunnen er verdere stappen worden genomen

Terug naar “Huren”